sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

My favourites of May.

Tää tulee nyt niin myöhässä, mut onneks mun motto on "parempi myöhään kuin ei milloinkaan".


Meiän kuunvaihde kului mukavasti ystäväpariskunnan 5-vuotishääpäivää viettäen. Lautapelejä, hyvää syötävää ja paljon ihmisiä. Rappakalja oli taas kerran ihan huippua! Tajusin just senkin, että kerrankin päästiin pakenemaan ärsyttäviä vappuperinteitä ja hulinoita. Tampereella niihin törmää väkisinkin. Tuolla kaukana maaseudun sydämessä ei kauheesti moisia hömpötyksiä näkynyt eikä varsinkaan Luopioisissa, jossa hääpäiväjuhlia vietettiin.

Captain America: Civil War toisen kerran! Koska dvd-julkaisu tulee vasta joskus vuonna nakki ja Viaplayhin/Netflixiin tuleminen kestää. Ja koska me ollaan hulluja faneja. Me katottiin tällä kertaa 3D:nä, joka tällä kertaa jopa toimi ihan ok. Yleensä ihmisleffoissa 3D ei toimi, se on enempi piirrettyjen tai Avatarin tyyppisten leffojen juttu.


Kebabit ja leffailta veljen kanssa. Matias kyllä oli mukana kattomassa Civil Waria ekallakin kerralla, mut silloin oli myös Keijo ja Emppa, joten ei oo sama asia. Voitiin höpöttää ihan eri tavalla ja heittää random huomioita toisillemme leffan aikana. On se kiva veli.

Sään lämpeneminen. Kyllä valo ja lämpö on ihanaa. Ei tartte jäätyä enää aamulla, kun ei osaa pukeutua tähän säähän, että aamulla on kylmä ja päivällä helle. Nyt on ihan aamusta asti hyvä ilma ja pystyy heittään pelkän neuleen niskaan. Ps. Perun sanani. Mää hikoilin ku sika tänään (9.5), vaikka olin kesäisissä kuteissa. Kohta on viileetä ja sit mää valitan taas kuinka kylmää on. Pps. Ei oo kyllä ollut yhtään liian kylmä, paitsi aamuisin. Ihan sopiva keli! Kyl se kesä tulee sieltä.


Keijo, kun se suostuu kuvaamaan mun iänikuisia asukuvia. Kerran en tohtinut pyytää sitä taas kuvaamaan ja yritin selfietikulla. Se katteli mun säätämistä hetken ja sillä meni hermo ja halus auttaa mua. On se muutenkin aina ihan paras, mutta tässä kuussa tästä syystä.

Biniyam - The Abyssinian. Tämä oli varsinainen löytö Spotifystä, kun just tossa valitin, että ei oo mitään uutta tullut keneltäkään mun lemppariartistilta. Biniyamin levyä kyllä tuli vähän kaivattua siitä asti, kun nähtiin se livenä YO-talolla lokakuussa.


Pyrinnön peli livenä pitkästä aikaa ja vieläpä Hakamettässä! Kyl kelpas mennä kyseiseen mestaan Tapparan Suomen mestaruuden jälkeen. Voittoa ei tullut, mutta ei ne vielä loppunut, seuraavaksi game 5/7... Ps. Ei ne voittaneet Suomen mestaruutta.


Älä Laihduta-päivä. Tai no, mun tapauksessa se oli Älä Laihduta-viikonloppu. Facebookista bongasin kyseisen jutun ja sit vähän innostuin ja mulla räjähti homma käsiin kaupassa.

Mun tekis mieli kirjoittaa tosta aiheesta lisää. Ei siis siitä, etteikö koskaan saisi laihduttaa, mutta kuinka nykyään rasvaa ja selluliittia pelätään kuin ruttoa. Mua ei pelota mikään semmonen yhtään, koska nyt kun muistelen niin mulla on takana Älä laihduta-kuukausi. Grilliruokaa, siipiä, Mäkkäriä ja herkkuja on vedetty, koska yolo ja mä voin.


Radiokirppis. Oon aina tykännyt siitä, koska sieltä löytää aina kaikkea kivaa (viimeksi kävin ehkä 3 vuotta sitten ja silloin löytyi täydellinen pitkä musta nahkatakki penkkariasua varten), mutta nyt rakastuin siihen uudelleen! Löysin sieltä mm. täydellisen hyväkuntoisen farkkutakin todella halvalla ja aivan ihanan maksimekon ja vaikka mitä kaikkee alle 5€/kpl. Siellä mä tuun varmasti pyörimään jatkossa enemmänkin!

Tumma huulipuna. Ostin Oriflamelta ihanan mattahuulipunan sävyä Dark Burgundy ja sen kaveriksi tumman huultenrajauskynän. En voi elää ilman huultenrajaamista, se antaa meinaan siistimmän lopputuloksen.


Euroviisut. Voitto meni kyllä oikeaan osoitteeseen. Ukrainan biisi oli todella vaikuttava ja koskettava. Muita lemppareitani oli Australia ja Unkari. Ja pisteenä i:n päälle ihana Justin Timberlake oli esiintymässä!


Vaatekaapin siivoaminen. En tiedä onks mun lukijoissa tämmösiä, mutta mulle humahtaa samassa sekunnissa täydellinen mielenrauha, kun saan siivottua kaappeja ja setvittyä laatikoiden sisältöjä. Plus sieltä voi tehdä löytöjä, jotka on enemmän ja vähemmän vahingossa painautuneet aina vaan syvemmälle kaapin syövereihin!


Ihanat loppukevään ilmat. Saman viikon aikana jouduin käyttämään kevyttoppatakkia ja jopa hanskoja ja miltei seuraavana päivänä pärjäsin jo ilman neuletakkia. Meiän molemmat omenapuut kukki sen pienen hetken, mitä ne yleensä kukkii ja sain otettua hyviä kuvia.


TYÖHARJOITTELU LOPPUI! Ei siinä, ikävä tulee tota paikkaa ja työporukkaa, mutta oli myös aika mahtavaa, koska jäljellä oli sen jälkeen enää yksi koulupäivä ja VALMISTUMINEN.


Lady Nana and the Band. Ihanan upean mahtavan tätini blues-bändi veti Paapan kapakassa loistavaa settiä! Olin niin iloinen, kun päästiin pitkästä aikaa ja ekaa kertaa Keijon kanssa kattomaan Nannaa livenä, ja vieläpä viimeisen harjoittelupäivän kunniaksi. Katellessani Nannaa stagella tuli semmonen olo, että "wow, my aunt is so cool. She is cool aunt Nanna!"

Toukokuun viimiset päivät. 29. päivä Tampereella parhaiden tyttöjen kanssa, 30. päivä viimeisen kerran koulua ja sen jälkeen Matiaksen ja Keijon kanssa awesome Suits-maraton. Ja kaiken huippuna 31. päivä oli valmistujaiset! Siitä lisää myöhemmin. Stay tuned.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti