maanantai 20. kesäkuuta 2016

30 Day Song Challenge: Day 20 - A song that you listen to when you’re angry.

SEINABO SEY - PISTOLS AT DAWN


Nyt tulee kolmen päivän verran näitä mielialabiisejä. Jännä juttu niissä on se, varsinkin negatiivisten tunteiden kanssa, että mä en halua kuunnella täsmälleen mun tunnetta vastaavia biisejä. Mä en halua kuunnella vihaisena mitään aggressiivista heviä tai murhanhimoista räppiä. Ja kun olen surullinen, niin en kuuntele surullisia biisejä. Synkkiä kyllä, mutta en surullisia enkä varsinkaan iloisia. En halua pakottaa itelleni hyvää oloa. Haluan mieluummin pitää oman pahan oloni kurissa ja psyykata itteni omilla päänsisäisillä keskusteluilla takaisin kuosiin, ja aina olen onnistunutkin.

Kun mä olen vihainen, mä tarvitsen salamyhkäistä musiikkia höystettynä pahaenteisyydellä. Siihen olen löytänyt täydellisen lääkkeen: upean Seinabo Seyn masterpiece, Pistols At Dawn.

You looking at me
Me looking at you
We could've have it all
A world of our own
I never thought we could be
Pistols at dawn

Viipyilevää mutta intensiivistä dramatiikkaa, raastavaa tunnetta, aseenlaukauksia ja mahtipontinen lopetus. Mä inhoan aseita ja kaikkea siihen liittyvää, mut joskus ne toimii hienoina efekteinä tietynlaisissa biiseissä. Tässä aseenäänet toimivat loistavasti.

Seinabo Seyltä on ilmestynyt vain yksi albumillinen biisejä, mutta voin silti sanoa suurella varmuudella, että tämä biisi on yksi Seinabon mahtavimpia biisejä. Sanoitukset ovat täynnä tunteita laidasta laitaan: surua, rakkautta, epätoivoa, epäuskoisuutta, vihaa. Mä pystyn samaistumaan siihen ja mä en pysty. Se riippuu paljon omasta mielialasta. Se ei kuitenkaan ole niin aggressiivinen, että se pahentaisi mun fiiliksiä entisestään vaan pitää ne tasaisina ja lopulta helpottaa. 

Musiikista on paljon apua, oli fiilis mikä hyvänsä.

Ennen kuin tiesin, että tällä biisillä on musavideo, mulle oli muodostunut tietynlainen kuva, millainen musavideo tällä biisillä voisi olla. Kun näin tämän videon, olin ihan ällikällä lyöty. Se on aikalailla juuri sellainen kuin olin ajatellut. Sopii biisin tunnelmaan täydellisesti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti