sunnuntai 24. toukokuuta 2020

The Thrift Tag // Kirppishaaste.

Jos haluat tehdä tämän kyseisen haasteen vaikkapa IG-stoorissa, suuntaa profiiliin @qierto ja etsi haaste kohokohdista. Muussa tapauksessa kopsaa kysymykset tästä ja vastaa haluamallasi alustalla.


1. Mikä on kallein vaate tai asuste, jonka olet ostanut käytettynä?
Mietin tätä ihan liian pitkään, mutta sehän on mun häämekko! Se löytyi Facebookista yhdestä kirppisryhmästä. Mekko oli ihan täydellinen ja sille jäi hintaa 240 € postituksineen ja pesulakäynteineen. Lisää kuvia näet mm. tästä.

2. Mikä on sun vakiovaate, joka on ostettu kirpparilta?
Mustat pliseeratut housut, jonka lappu oli leikattu irti, joten merkki ei ole tiedossa. Arvioisin näiden olevan jostain perusketjuliikkeestä kirppishintansa perusteella. Mää oon btw ihan hullaantunut tähän kankaaseen ja oon ostanut tätä tyyliä myös pitkän paidan, pari juhlamekkoa sekä toiset housut. Oon käyttänyt näitä housuja sekä kotona että ulkona ja nää on ihan supermukavat!

3. Mikä on mauttomin kirppislöytösi, jota rakastat?
Mä ostan aika vähän mielestäni mauttomia juttuja, mutta bongasin Tarinasta jonkun henkkamaukan paidan, jossa lukee "Born In The 90s". Jotenkin niin basic printtipaita, mut se on paitsi hyvä kesäpaita myös kertoo faktan kantajastaan. Maksoi vaan 0,50–1 €.


4. Mikä on viimeisin kirppislöytösi?
Ostin Zadaasta mustan pliseeratun ja hieman kiiltäväpintaisen Vilan mekon vitosella. Fun fact: ostin sen suomalaiselta artistilta nimeltään Vahtera.

5. Mikä on lempikirpparilöytösi tällä hetkellä?
Hollisterin mustavalkoisilla pystyraidoilla varustettu farkkutakki. Se on cropattu lyhyenmalliseksi ja se on tosi joustavaa materiaalia. Ihan lemppari! En oo saanut aikaiseksi ottaa sen kanssa vielä kuvaa, mutta varmana joku päivä vielä.

6. Missä käyt eniten kirppareilla?
Aika tasaisesti kaikilla Tampereen ja lähiseudun kirppiksillä, paitsi Kodin Kakkosessa en oo käynyt vielä kertaakaan. Kuulin että siellä myydään paljon sisustusjuttuja ja huonekaluja, niin haluaisin päästä kattomaan mitä kaikkea siellä olis. Lempparikirppiksiä on mm. Swap, Pirkan kirppis ja Tarina.


7. Mikä on halvin ja paras löytösi kirpparilta?
Vaivaisella eurolla bongasin yllä näkyvän supersöpön Myyrä-paidan! Toinen kiva löytö oli 30 senttiä maksanut vaaleansininen raitapaita. Se oli hauskaa materiaalia ja sopivan epätyypillinen väri mulle. Kuva alla.

8. Mikä on lempiasusteesi, joka on hankittu kirpparilta?
Mansikkakorvikset on lempparit. AI NIIN JA HATTU. Miten saatoinkaan unohtaa hatun! Siitä tulkoon mun uus tavaramerkki. Kuva molemmista alla olevan kuvan alla.

9. Mikä on lempiosastosi kirpparilla?
Vaatteet. Ei varmaan ole mikään yllätys. Lautapelit on kans yks lemppari!


10. Minkä yhden neuvon antaisit ensikertalaiselle kirpparilla?
Älä oleta, että kirppikseltä löytyy pelkästään S–M-kokoja. Ja vaikket bongaisi heti ensimmäisellä kirppiskierroksella omaa kokoasi, älä menetä toivoa. Kirppiksillä täytyy käydä usein löytääkseen hyviä juttuja, koska se riippuu täysin pöytävuokraajista.

11. Milloin aloit käymään kirppareilla?
En muista milloin tarkalleen, mutta äiti alkoi käydä pian mun syntymän jälkeen kirppiksiltä etsimässä vaatetta ja leluja jne. Mä liityin aika pienenä mukaan bongailemaan kivoja leluja ja vaatteita itelleni. Välillä oli pitk(i)ä tauko(ja), etten käynyt kirppiksillä juuri ollenkaan, mutta nyt olen alkanut suosia lähes täysin kirppiksiä ja käytettynä ostamista.

12. Mikä on lempibrändisi, jota ostat käytettynä?
Monki ja Marimekko ainakin. Ei mulla sinänsä ole mitään lempibrändiä, kunhan mulla on varaa bongaamaani asiaan ja sen kunto ja laatu on tarpeeksi hyvä.


13. Mitä tällä hetkellä etsit kirppareilta?
Haluaisin paremmin istuvan kynämallisen hameen. Olemassa olevat on melko piukeita kokonsa puolesta, vaikkakin kyllä pystyn niitä pitämään, mutta ei-niin-tiukat ovat tätä nykyä enemmän mieleeni.

14. Mitä et voi vastustaa kirppareilla?
Todella edullisia Marimekko-juttuja ja muita lempparibrändejä. Tähän mennessä oon löytänyt Marimekolta raitapaidan 4 eurolla, Pisaroi-mekon 6 eurolla (yllä), Jokapojan 10 eurolla ja Uniqlon collab-tossut 20 eurolla. Muilta merkeiltä oon löytänyt mm. Nike Airit kybällä ja Converset parhaimmillaan vitosella. Muutenkin mää aina sekoan, jos löydän superhalvalla omankokoisia vaatteita, koska isommat koot on välillä melko harvassa kirppiksillä ja sen kerran kun niitä on haluaisin ostaa kaiken vaikken tarvisikaan.

15. Mikä on vanhin kirpparilöytösi?
Mun olemassa olevista löydöistä veikkaisin, että mun Michael Jackson -nukke. Sen vaatteet on ihan risat eikä sen musiikkiominaisuus oo toiminut vuosikausiin, mutta se on rakas muistoesine.

Vanha kuva, koska MJ majailee tällä hetkellä
muiden nukketovereidensa kanssa varastossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti