torstai 14. toukokuuta 2020

2.22 am.

Koska en keksi näköjään mitään originaalia, mutta kirjoitushalut ovat kovat, niin kopsaan vanhoja kyselyitä omasta blogista. Niin epätoivoinen mä oon. Tämä on kopsattu vajaan 5 vuoden takaisesta postauksesta. Jos sulla on tylsää niin voit toki käydä tsekkaamassa paljonko on asiat muuttuneet tässä ajassa.


1. Kumpaan käytät enemmän aikaa, hiuksiin vai meikkiin?
Hiuksiin menee nykyään ihan sikana aikaa ainakin pesupäivänä. Suihkun jälkeen ploppaan tukkaa Keijon vanhalla t-paidalla puoli tuntia, jonka jälkeen kuivatan diffuusorilla myös sen puolisen tuntia. Pidän tukkaa castissa muutaman tunnin tai yön yli, riippuen mihin aikaan päivästä oon suorittanut hiustenpesun. Castin puristelemiseen menee hetki pieni ja silloin tukka on aikalailla valmis. Pesupäivien välissä tukan laittamiseen taas ei mene kauaa: avaan nutturan aamulla yön jälkeen ja katson miten kiharat asettuvat. Jos ne on ok, ei tarvi tehdä mitään. Jos taas tukka on yhtä takkupesää, vangitsen kikkurat nutturan sisään kivalla hiusdonitsilla ja asettelen pikasesti pinneillä kasaan. Jos hiuspohjassa on havaittavissa pientä rasvaisuutta, tupruttelen tyveen kuivashampoota. Meikkaamiseen taas menee meikin vahvuudesta riippuen vartista puoleen tuntiin.

2. Pureskeletko kynsiäsi?
Joskus joo, jos ne on lohkeamassa tai mua hermostuttaa. Mulla on tosi hauraat kynnet ja ne ei kovin pitkäksi ehdi ikinä kasvaa, koska ne joko lohkee kun vähän yritän avata jotain purkin kantta tai sit liuskottuu omia aikojaan.

3. Juotko energiajuomia?
Välillä joo. Niissä tahtoo olla vaan niin paljon sokeria, etten jaksais olla insuliinin kans hääräämässä (ellen oo ostanut sokeritonta Red Bullia) niin pyrin pitämään energiajuomat minimissä. Batteryn mansikka-lime on kyä ihan mun yks lempparijuoma!

4. Mitä ilman et voi poistua talosta?
Puhelinta, avaimia ja lääkkeitä lukuunottamatta en halua poistua kotoo ilman meikkiä. Toki mä voisin, mutta en halua.

5. Mikä on lempikukkasi?
Pionit ja ruusut.


6. Korot vai matalapohjaiset kengät?
Matalat. Viis vuotta sitten näköjään sanoin, että kolmekymppisenä en enää käytä korkoja, mutta se aika taitaa olla jo nyt. Varsinkin nyt korona-aikana ei oo mitään syytä käyttää korkkareita, mut ehkäpä pääsen palaamaan niiden pariin pian. En kuitenkaan haluais kokonaan tottua pois niistä, onhan fancyjen kenkien pitäminen välillä aikas kivaa.

7. Syötkö ranskalaisia haarukalla?
Riippuu minkälaisessa ravintolassa oon ruokailemassa. Jos paikka ei ole kovin hieno, saatan kysäistä muulta seurueelta, että sopiikohan näitä napsia sormin ja jos kukaan ei vihjaakaan siihen suuntaan, että ei voi niin heivaan haarukan sivuun ja syön ranskalaiseni miten lystään.

8. Suututko helposti?
Mielestäni en. Mulla on aika pitkä pinna. Mä turhaudun, ärsyynnyn tai harmistun, mutta mä en suutu helpolla.

9. Mitä pelkäät?
Tästäkin taisin puhua ihan hetki sitten täällä, mutta paljastanpa tähän väliin mun yhden irrationaalisen pelon: joskus kun täällä Treellä on pidetty Pirkkahallissa jotain niitä ällötysnäyttelyitä, joissa on esillä eksoottisia hämähäkkejä, joita ei näillä leveysasteilla paljo näjy (Luojan kiitos). Mulla on joskus tullut mieleen, että mitä jos ne kaikki pääsee sieltä häkeistään ja terraarioistaan vapaaksi ja lähtee valloittamaan Tamperetta ja päätyy sitten tänne meiän kotiin? Tiedän, siinä on joku 0,00000000000000001 % mahdollisuus, mutta silti hyi saasta.

10. Mikä on suurin ärsykkeesi?
Väsymys ja nälkä. Väsyneenä mieliala heittelee laidasta laitaan ja kaikki itkettää ja naurattaa, kun taas nälkäisenä kärsivällisyys ja keskittymiskyky on pyöreä nolla.


11. Mikä on lempiruokasi?
Tätä kysyttiin justiinsa aiemmassa kyselyssä, niin vastaan tällä kertaa, että pekoni ja munakokkeli. Ylipäätään kaikki aamiaisruoka on hyvää. Kyä Ron Swanson tietää!

12. Nappikorvikset vai roikkuvat?
Molemmat. Jotenkin nyt oon tykännyt käyttää roikkuvia, kun niin harvoin pääsee laittautumaan.

13. Minkä elokuvan jaksat katsoa aina uudestaan?
Pekka Töpöhäntä ja monet Disney-leffat. Ihmiselokuvista The Wedding Singer, Notting Hill, Pretty Woman ja tietysti monet Marvel-leffat.

14. Miksi halusit tulla isona?
Olihan sitä vaikka mitä haaveita. Näiden perus laulajan, näyttelijän ja tanssijan lisäksi halusin eläinlääkäriksi, farmaseutiksi ja jopa arkeologiksi. Ja vieläkään en tiedä miksikä haluan tulla isona. Näin aikuisiän (epärealistisia) haaveita ovat mm. kitaristi, ompelija, vaatesuunnittelija ja graafinen suunnittelija. Graafikoksi voisin tullakin, mutta kaikki harrastaa semmosta ihme hokemista, että sillä alalla on liikaa kouluttautuneita. Mitä sitte? Enkö sais opiskella opiskelemisen ilosta?

15. Uskotko aaveisiin?
En.


16. Saatko kielen rullalle?
Joo.

17. Kuinka monta kertaa olet rakastunut?
Kerran. Ihastunut oon eri vahvuusasteilla monesti, mutta rakastuminen on kyl niin eri meininkiä, että sen kyllä erottaa ihastumisesta.

18. Mitä teetä juot?
Perus Earl Grey maistuu aina kuin myös maustetut teet, ihan sama onko vihreää vai mustaa. Fun fact: ennen vanhaan en voinut kuvitella juovani teetä ilman maitoa, mut nykyään oon jättänyt maidon/kerman pois teestä kokonaan. Toimii!

19. Haluatko naimisiin?
Halusin ja pääsin!

20. Mitä kummallisia tapoja sinulla on?
Vaikka mitä. Yks joka tulee mieleen on, että mää hyvin harvoin (jos koskaan) sanon aamuisin "huomenta". Mää en tykkää siitä sanana ollenkaan. Niin vaikeita aamut on mulle. Sanon vaan moi tai oikein väsyneenä mumisen jotain epämääräistä. Sitten mä en tiedä, että onko tää niinkään kummallinen tapa, mutta mun täytyy kuunnella aina jotain samalla kun mä valmistaudun lähtemään jonnekin. Se jotenkin pitää mut rytmissä ja aktiivisena, kun taas jos mulla ei soi mikään taustalla, jumitun helpommin puhelimelle viestittelemään ja selaamaan somea, kunnes huomaan että kello on ihan liikaa ja oon jo myöhässä. Joko kuuntelen reipasta musiikkia tai pistän tutun sarjan taustalle pyörimään.


21. Millä puolella sänkyä nukut?
Vasemmalla puolella.

22. Ensimmäinen pehmolelusi?
Semmonen vaaleansininen pieni dinosaurus, jonka tassua tai käpälää mitälie käytin tuttina. Fun fact: mää en imenyt tuttia ollenkaan vaan söin/pureskelin rättiä johonkin 5-6-vuotiaaksi asti.

23. Minkä alkoholijuoman tilaat mieluiten?
Sain niin herkullisen mukaillun mansikkamargaritan viime laivareissulla, että vieläkin muistelen lämmöllä. Muutenkin useimmat mansikkadrinkit on lemppareita.

24. Mistä meikkisäännöstä aina puhut, muttet noudata sitä itse?
En nyt ossoo sannoo. Mää meikkaan just niinkuin meikkaan enkä oikein siitä aiheesta jaksa kauaa jauhaa kellekään siinä mittakaavassa, että puhuisin jostain säännöistä. Ehkä se, että joskus tosi väsyneenä en oo jaksanut pestä meikkejä samalla tiedostaen, ettei niin pidä missään nimessä tehdä, ja sitten seuraavana aamuna olen katunut tätä päätöstä rankasti. Pidän nykyään hyvää huolta myös siveltimien ja meikkisienten puhtaudesta, joten ei siinäkään mitään ns. tekopyhyyttä enää.

25. Mitä sinulla on päälläsi, kun menet nukkumaan?
Hyvin vähän. Mua ahdistaa se, kun vaatteet kiertyy mun venkoillessa niin että ne sitte kuristaa ja puristaa milloin mistäkin.


26. Mitä soitinta haluaisit osata soittaa?
Piano olis ihana ja kitara. Bassokin kelpais! Eikä vain sen takia, että se olisi coolia vaan mä haluaisin pystyä olemaan mukana perustamassa rumpaliveljeni kanssa bändiä.

27. Lempipizzatäyte?
Oon ehkä vihdoin löytänyt lempparitäytekomboni: salami, feta, oliivi ja paprika. Pizzan päällä pitää myös ehdottomasti olla valkosipulia!

28. Haluaisitko mieluummin olla näkymätön vai lukea muiden ajatuksia?
Tää on vähän kakspiippunen juttu. Ajatusten lukeminen olis aika pelottavaa ja tunkeilevaa, mutta kyllä sitä näkymättömänäkin vois ihan samalla tavalla loukata toisen yksityisyyttä, koska voisin tosi helposti nähdä ja kuulla asioita, jotka eivät mulle kuulu tai joista en halua tietääkään. Ehkä se toisten ajatuksien lukeminen vois olla sellanen, ettei se olis aina päällä vaan voisin kuin katkaisijaa napsauttamalla laittaa ajatustenlukumoodin päälle sopivalla hetkellä. Välillä meinaan rasittaa aika paljon, kun ihmiset eivät osaa sanoittaa tunteitaan eikä ajatuksiaan ja olettavat, että mä tai muut osataan lukea niiden ajatuksia. Että joskus tällainen kyky tuntuis olevan tarpeen. Herkkänä ihmisenä huomaan pienetkin vivahteet ja muutokset ilmapiirissä ja ihmisten ilmeissä, eleissä ja äänensävyissä, niin varsinkin näinä hetkinä olis kiva tietää, että mikä siellä pään sisällä nyt nytkähti väärään suuntaan.

29. Jos saisit minkä tahansa eläimen lemmikiksi, minkä haluaisit?
LOHIKÄÄRMEEN. Tosin mää en haluais kahlita niin uljasta eläintä lemmikiksi kotiin tms. vaan että se olis sellainen ajoittainen vieras, joka hakisi mua lentoajeluille ja käytäis eri paikoissa yhdessä. Reaalimaailman eläimistä jokin uljas amerikanakita, samojedi tai siperianhusky olis aika mahtavia.

30. Mitä tavaraa ilman et voisi elää?
Insuliinia. Ei olis mulla kovin montaa päivää elinaikaa, jos en sais insuliinia mistään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti