perjantai 8. toukokuuta 2020

10 hassua faktaa minusta.

Shirt dress 3,50€ - Bikbok / Kirpputori Tilkkutäkki
Hat - H&M / Zadaa | Earrings by me

1. Minua on luultu monta kertaa kiinalaiseksi/japanilaiseksi/aasialaiseksi. Minulta on kysytty, että puhunko suomea. Kerran jopa mun kiinalaisen kaverin veli luuli mua kiinalaiseksi.
2. Minulla on ollut sama hiustyyli kymmenisen vuotta ja saman verran aikaa on siitä, kun olen viimeksi käynyt kampaajalla. Sekin tapahtui ollessani parturi-kampaajalinjalla TAO:ssa, joten kampaajani oli joko joku ylemmän luokan opiskelija tai mun luokkakaveri. Leikkaan itse hiukseni ja äitini värjää tyven. Olen päättänyt nyt yli kymmenen vuoden jälkeen kasvattaa otsatukkani pois, mutta jos haluankin sen takaisin, se tuskin on ongelma. Vaikka ensimmäinen ammatinvalintani olikin väärä en koe, että olisin hukannut aikaa väärässä opiskelupaikassa. Sain hyviä perustaitoja ja ansiostani isäni ja veljeni ovat säästäneet paljon rahaa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Muiden hiuksia en kauheasti leikkaile, koska en koe sitä mukavaksi, varsinkin jos on jotain erityistoiveita. En kuitenkaan ole ammattilainen ja pelkään, että pilaan toisten hiukset.

Shirt - Monki | Earrings - Ninja

3. Joskus juttuni ja ajatukseni lähtevät todella laukalle. Ja kun sanon joskus, meinaan usein. Ja kun sanon usein, meinaan aina.
4. En osaa päättää kirjoittaisinko tänne blogiin kirjakielellä vai osittain kirjakielellä ja osittain puhekielellä vai täysin sillä tyylillä miten puhuisin ihmisille normaalisti. Joskus teenkin sellaisia täysin tajunnanvirtaisia postauksia, joissa kirjoitan kuten puhuisinkin. Haluan kuitenkin (yrittää) AINA pitää huolta kieliopista!


5. Kun olin pieni, äiti ja iskä nauhoittivat mulle videokasetille Pekka Töpöhännän telkkarista. Jostain syystä sen perässä oli nauhoitettuna Young Frankenstein - Mel Brooksin ohjaama, mustavalkofilmillä kuvattu parodia Frankensteinin hirviöstä. Joskus sitten varmaan olin katsonut videota yksin ja huomannut perässä tuon elokuvan. Koska olin pieni, luulin että se oli kauhuelokuva ja minua hieman aina jänskättikin jotkin kohtaukset (esim. ekassa kohtauksessa arkku ponnahtaa auki yhtäkkiä ja sisällä on mätänevä ruumis). Tykästyin leffaan, koska vaikka luulin sen olevan kauhua, se oli mun mielestä tosi hupsu ja viihdyttävä. Vuosia katsoin molemmat elokuvat aina peräkanaa ja aina alkoi viimeisten Pekka-kohtausten aikana jännittää mitä tuleman piti. Kasetti tuhoutui myöhemmin epäonnisissa olosuhteissa. Vuosia myöhemmin työssäkäyvänä lukiolaisena bongasin kaverini dvd-kokoelmissa Pekka Töpöhännän. Määhän tilasin sen oitis itelleni ja istahdin odottamaan oven eteen (okei en nyt sentäs). Kun se tipahti postilaatikosta, katsoin sen heti siltä istumalta. Leffan jälkeen tunsin jännää tyhjyyttä. Jotain puuttuu kyllä nyt. Kun tajusin mistä se johtui, tilasin myös Young Frankensteinin. Katsoin ne taas monen vuoden jälkeen peräkkäin ja jälleen tuntui, että on balanssi Voimassa.

Dress 6€ - Marimekko / 2nd hand
Earrings 4€ - Kirpputori Tarina

6. Mä oon tosi huono ylläpitämään päivittäisiä rutiineja. Harvoin teen mitään samassa järjestyksessä (tietysti lukuunottamatta mm. ihon- ja hiustenhoitoa sekä meikkaamista). Toisaalta taas tykkään tehdä asioita samalla tavalla kerta toisensa jälkeen, esim. tilaan aina saman ruoan tutuissa ravintoloissa tai katson tietyt jaksot tai biisit tai jopa elokuvat peräkkäin (kts. edellinen kohta) tai kun löydän juuri oikean kosmetiikkatuotteen itselleni, haluan ostaa aina sitä yhtä ja samaa enkä jaksa eksperimentata monilla tuotteilla muuten vaan. Välillä mulle syntyy jonkinlaisia rutiineja, mutta ne eivät kestä mulla kuukautta pidempään. Mä vaan jotenkin kyllästyn jos huomaan, että mun elämässä on paljon toistoa.

Dress - Monki | Earrings - Siru Collection

7. Mainostan aikalailla kaikkia julkaisemiani tekstejäni Instagramissa, mutta joskus teen pieniä postauksia, joista en kerro erikseen. Ne ovat vähän niinku piilossa mutta näkyvillä. Hidden in plain sight. Toki mun postaukset menevät automaattisesti Blogloviniin ja Twitteriin, mutta Instagram vaatii vähän enemmän enkä aina sinne halua kaikkea tuutata. Niin että jos kiinnostaa nähdä ja lukea kaikki mitä mä tänne tarinoin ja turinoin niin ei muuta ku etsimään!
8. Olen vasta tänä vuonna opetellut tekemään silmiin siipirajaukset. Se johtuu siitä, etten ole osannut tehdä rajauksia niillä ohkosilla siveltimillä tärisevine käsineni. Kynät ja tussit ovat mun juttu kaikessa meikissä.

Shirt dress - Monki | Earrings - Pieces

9. Kun olin 2,5-vuotias, osasin nimetä kaikkien maiden liput. Mulla meni kieli solmuun monien maiden kohdalla, kuten Trinidad & Tobago ja Brittiläiset Neitsytsaaret, mutta selviydyin kunnialla. Älkää kuitenkaan pyytäkö mua luettelemaan niitä nyt ulkoa, en todellakaan enää muista niitä!
10. Vielä 5 vuotta sitten inhosin punaista väriä ja huulipunaa, kun taas rakastin violettia väriä. Nykyään en voi elää ilman huulipunaa ja punainen väri on syrjäyttänyt violetin, kiitos kauppiksen kavereiden ja meidän huulipunapäivän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti