maanantai 24. lokakuuta 2016

3 things.

"Sullahan alkaa heti blogisuoni kukkia, kun tulee pimeää."

Näin mieheni sanoi mulle heti, kun näki mut jälleen istumassa koneella Blogger ja Spotify auki.

En ollut edes tajunnut sitä. Ei tarvitse olla edes myöhä yö, kun mää haluan päästä koneelle ja näpyttelemään näppäimistöä kuin viimeistä päivää. Riittää, että on pimeää.

Näköjään jotain hyvää pimeydessä. Oon mää kyllä aina halunnut kirjoittaa enemmän, kun mun mieli ja jaksaminen ei oo parhaimmillaan.

Silti jaksaa hymyillä.
Bongasin blogista nimeltä Tickle Your Fancy tämän 3 asiaa -blogihaasteen. Mää oon tässä bloggailun aikana vastannut vaikka mihin haasteisiin, mut en oo kyllä varma, oonko tehnyt tätä vielä. Aina parempi syy ottaa haaste vastaan!

3 asiaa, joista pidän...

Niin muhkeista kaulahuiveista, että niihin voi melkein hautautua.
Keijon tekemästä kanakookoskeitosta. Luulen, että osaisin varmasti tehdä yhtä hyvää itsekin, joten täytyy kokeilla.
Ihastuin aivan tyystin Koskilinnan Kahvikaupassa myytäviin donitsinmuotoisiin konvehteihin! Oli niiiin herkullisia, että on ihan pakko hakea lisää pian.

3 asiaa, joista en pidä...

Kengistä, jotka on huonoja mun jaloille. Oon alkanut arvostaa hyviä ja hyvälaatuisia kenkiä vasta nyt, ja varsinkin kun diabeetikko ei ihan minkätahansalaisia kenkiä voi vetäistä jalkoihinsa. Tänäänkin aiheutin itelleni kivan hiertymän päkiään huonoilla ja hieman liian korkeilla korkkarinilkkureilla.
Kipeistä finneistä. Niitä mulla on tällä hetkellä pelkästään nenän alueella neljä. Nimim. Akne- ja ryppyvoidetta sekaisin nelikymppisenä tätä menoa...
Kun en keksi mitä musiikkia kuuntelisin. Kaikki on taas vaihteeksi puhkikulutettu enkä osaa ettiä uusia artisteja. Joinain päivinä oon etsimistuulella, mutta en aina enkä ainakaan tänään.

3 asiaa, joita tein viikonloppuna...

Vietettiin pitkästä aikaa kunnolla kahdenkeskistä aikaa Keijon kanssa. Kenttäiltiin, syötiin hyvin, saunottiin ja keskusteltiin syvällisiä. Se on kumma, miten yhtäkkiä viikonloput täyttyy tekemisistä ja yhteistä aikaa jää loppujen lopuksi aika vähän. Vapaat lauantait on täyttä luksusta mulle, kun ei oo lauantait ollut vapaita pitkään aikaan.
Yritin viihdyttää pieniä lapsia mun isolla pupupehmolelulla.
Katseltiin Hart of Dixietä ja mää katoin Brooklyn Nine-Nineä ties kuinka monennetta kierrosta. Se on vaan niin paras.

3 asiaa, jotka osaan...

Muistaa kaikkien tapaamieni ihmisten nimet sekä monien näyttelijöiden nimiä.
Lainaus mieheni sanoista: "Sulla on silmää kauneudelle."
Leipoa syntisen hyviä kaurakeksejä sekä Nutella-juustokakkua.


3 asiaa, joita en osaa...

Aiemmin mainitsin osaavani kaikkien tapaamien ihmisten nimet. Jos taas on kyse elokuvista, mä en aina muista niiden hahmojen nimiä, koska elokuva kestää sen parisen tuntia eikä ne ole niiden näyttelijöiden oikeita nimiä. Sanon aina vaan esim. "Will Smithin hahmo". Sarjojen hahmot haltsaan taas paremmin, koska niiden parissa tulee vietettyä tunteja ja päiviä.
Meikata siveltimellä. Huulipuna on ainut, joka onnistuu. En ees tajua, miten jotkut vetää ihan mestariteoskulmakarvat siveltimellä.
Ommella. Mä en vaan saa sitä ommelta täysin suoraan koneella. Osaan just ja just ehkä parsia reiän vaatteesta tai ommella huivin päät yhteen siten, että siitä tulee tuubihuivi. Oon tehny niin parille mun huiville.

3 asiaa, jotka haluaisin osata...

Suunnitella vaatteita. Olis niin ihana omistaa vaatteita, jotka mä olen itse tehnyt alusta loppuun.
Soittaa kitaraa. Tästä oon puhunut jo aiemminkin täällä. Olis niin mahtavaa olla yhtä taitava kitaristi kuin John Petrucci tai Steven Wilson. Rumpujenkin soittaminen olis cool, mut veli hoitaa ne hommat jo ja taidokkaasti. Olis myös niin hienoo osata senkin takia soittaa, koska meiltä puuttuis enää laulaja ja basisti ja oltais hetivalmis bändi!
Tanssia paremmin ja haltsata useampia lajeja. Mun taidot on päässyt myös ruostumaan, mutta tavoitteena olis jatkaa taas heti kun mahdollista.

3 asiaa, jotka minun pitäisi tehdä...

Varata hammaslääkäriaika. Edellisestä käynnistä on pikkusen aikaa.
Ostaa uusi naamarasva. Äiti suositteli mulle Denova Pro'ta ja haluaisin sitä kokeilla. Toivottavasti se auttaa mun vaikeeseen naamaan.
Tilata primer E.L.F. Cosmeticsilta. Kaveri suositteli sitä ja siinä on myös aknelääkettä. Haluan kokeilla ihan kaikkea mahdollista, että saan nitistettyä akneilun ja kipeät finnit minimiin. Alkaa olla aika rasittavaa.

3 asiaa, joista stressaan...

Raha ja sen riittäminen. Kuin ihmeen kaupalla ne aina kummasti joka kuukausi helpottaa jossain vaiheessa, mutta kuitenkin. Kyllä tää tästä. Aina se on mennyt.
Laskut. Okei liittyy edelliseen kohtaan, mutta ääh. En tykkää, mut pakko se on.
Työasiat. Luulen ja toivon, että tämä ressinaihe saattaa alkaa helpottaa kohdakkoin (ja samalla helpottaa edellisetkin kohdat hieman), mutta tää on mua tähän asti stressannut kovasti.


3 asiaa, jotka saavat minut rentoutumaan...

Jalkahieronta by Keijo.
Ohimohieronta ennen nukkumaanmenoa by Keijo.
Blogin kirjoittaminen, jos oon siinä zonessa. Tällä hetkellä en oikein ole, mut haluan kirjoittaa silti. Jos edes vähän auttaisi.

3 asiaa, joista puhun useasti...

Vähän millon mistäkin, mutta päällimmäisenä tulee mieleen, että kaikesta mikä stressaa mua.
Kaikesta, mistä tulee hyvä mieli. Esim. bloggaaminen, musiikki ja Punnitse & Säästässä käymisestä.
Kaikesta, mitä olis kiva tehdä. Esim. bloggaaminen hiljaisina kausina ja että vois taas leipoo jotain.

3 asiaa, jotka puen mielelläni päälle...

Maksimekko. Pitäisin talvisiakin makseja oikein mielelläni.
Legginssit. Ne on niin mukavia ja sopii monen vaatteen kanssa. Ainoo miinus on lyhyet paidat, koska niiden kans täytyy sit laittaa vähän pidempi toppi alle tai sit vaan farkut jalkaan.
Pitkät neuletakit, koska ah. Ne on niin parhaita ja varsinkin, jos niissä on taskut. Niitä niin harvoin suodaan naisille vaatteisiin.

3 asiaa, joita en pue päälleni...

Minishortsit, koska ei.
Mutsifarkut. Ihan sama vaikka kuinka olis muodissa ja pillit/legginssit ei olis. Pillifarkut are for life.
Narupaitaa, koska hyi.

(Kommentti 3,5 vuotta myöhemmin: Korkeavyötäröiset mutsi- ja poikaystäväfarkut best. En edes osaa selittää miten tässä näin kävi, mutta ne on ihania.)


3 asiaa, jotka haluaisin hankkia...

JÄRJESTELMÄKAMERA. Muttah, hammasta purren pärjään iPhone 6:n kameralla.
Jotain ihanaa Uhana Designilta. Oli se sitten korvikset tai vaate, I don't care. I LOVE THE BRAND.
Puuttuvat Marvel-leffat meidän kokoelmaan. Ei olla hankittu mitään Marvelia sitten Winter Soldierin... Puuttuu siis Guardians of the Galaxy, Age of Ultron, Civil War sekä kaikki uudet X-Menit. #häpee

(Kommentti 3,5 vuotta myöhemmin: Nyt on paitsi aivan kaikki Marvelin leffat omana myös kuudet Uhanan korvikset, musta trikoinen maksimekko, jonka bongasin edullisesti ystävämyynneistä (vanhempaa mallistoa, joten en tiedä sen nimeä) sekä Sleek Festive Jacket, sekin varastoalesta. Mission accomplished!)

3 asiaa, joista unelmoin...

Päästä Vanhalle Tulitikkutehtaalle kuvailemaan asuja, koska sitä cooliuden määrää. Toinen olis joku paikka, missä olis paljon portaita. Sais kans aika tyylikkäitä kuvia.
Vuoden kuluvan nopeasti, koska sitten on Thor: Ragnarok and Loki VIHDOIN in da house! Huomenna on hieman helpotusta Marvel-nälkään, kun Benedict Cumberbatch on Doctor Strange.
Kodin sisustamisesta. Tää on nyt niin värien sekamelska, että jokainen päivä on vähän sellasta putkiaivona elämistä, koska jos kiinnittäisin liikaa huomiota, alkaisi häiritä ihan liikaa ja sitten ahdistaa, kun ei olis kauheesti varaa uudistella mitään. Aloitan siis pienestä ja vähän kerrassaan.

(Kommentti 3,5 vuotta myöhemmin: Olen vihdoin päässyt sisustamaan kotia. Vihdoin.)

3 asiaa, joita pelkään...

Hämähäkkejä kaikissa kooissa ja muodoissa. Eniten inhoa, paniikkia ja pakokauhua aiheuttaa karvaiset yksilöt.
Kaikkien kuvien häviämistä sekä koneelta, Google Valokuvista että puhelimesta äkkiarvaamatta. Mää varmaan kuolisin sisältä hieman.
Jump scare-juttuja. Sen takia en voi kattoa kauhuleffoja ja pelkään ihan hirveesti, jos joku pelle hyppää mun naamalle jossain. Oon tosi sori jo etukäteen, pellet, mut jos hyppäätte mun naaman eteen unexpectedly niin saatan vahingossa refleksinomaisesti huitasta päin näköä. Mä en voi sille mitään.

(Kommentti 3,5 vuotta myöhemmin: Se oli kyllä vain myrsky vesilasissa, mutta kävi lähellä tää kaikkien kuvien häviäminen koneelta, kun onnistuin tekemään jotain, että näytti siltä että kuvat olisivat hävinneet, mutta olikin eri sijainnissa. En ihan täysin ymmärrä mitä siinä tapahtui, mutta ainakaan kuvat eivät ole hävinneet mihinkään.)

3 asiaa, jotka toivon tapahtuvan lähitulevaisuudessa...

Löytää violetti huulipuna.
Noah Kiniltä, Graciakselta, The Megaphone Statelta ja muilta mun ykköslempparisuosikeilta tipahtais uutta musakkia jossain vaiheessa.
Päästä muuttamaan takaisin Tampereelle. Home sweet home.

(Kommentti 3,5 vuotta myöhemmin: Nämä ovat kaikki toteutuneet. Eivät tosin ihan lähitulevaisuudessa, mutta kuitenkin! Violetti puna löytyi Sokkarin NYX-osastolta talvella 2018, Jessen musakista oon saanut nauttia viimeisen pari vuotta, Graciakselta tuli uutta tän kuun alussa ja Tampereella ollaan asusteltu kohta 3 kuukautta. Life is pretty good.)

Näsinneulahan se siellä!

PS. JUST KUN PÄÄSIN SANOMASTA. Mää just valittelin mun soittolistoihin kyllästymistä ja sit kuulkaa. SIT KUULKAA LÖYTY. Tuomo Prättälän viimeisin albumi The New Mystique. My oh my. Tämä levy ja tämä artisti lähtee nyt kuunteluun aivan heti paikalla.

2 kommenttia:

  1. Kokeile kuunnella Biffy Clyroa! Ois kiva tietää tykkäisitkö... Mulla riittäis antaa listaa mitä voisit kuunnella x) Ootko muuten kattonu Netflixistä Downton Abbeytä tai Mr.Selfridgee! Ihan lemppareita...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo kattonut kumpaakaan noista sarjoista. Vois kokeilla kyllä, rakastan brittienglantia <3 Ja Biffy Clyro vois mennä testaukseen right away! Kerron sit mitä tykkään ;)

      Poista