perjantai 4. marraskuuta 2016

My favourites of October.

It's payback time. I mean favourites time!

Mää yleensä alan laatia näitä hyvissä ajoin, about puolivälissä kuukautta. Laitan suosikit ylös lyhyesti ja kuun lopun lähestyessä täydennän ja "avaan" niitä suosikkeja. Jotenkin tätä aloitellessa oli fiilis, että ei mulla kyllä oo lokakuusta paljoa kerrottavaa. Kuitenkin kun päivittelin asiaa Keijolle, niin huomasin, että onhan mulla.


Keijon kanakookoskeitto. Se todella lämmittää sielua ja sydäntä iltojen kylmetessä. Sanoohan se kirjakin, jota Chandler lukee Frendeissä yrittäessään avata kyynelkanaviaan, että Chicken Soup for the Soul. Tää vaikuttaa sen sortin ruoalta, jota voisin tykätä itsekin tehdä ja vaikuttaa niin kovin helpolta. Mausteiden ja kookosmaidon täydellinen harmonia nostaa päivän kuin päivän ihan uudelle tasolle.



Täydellinen syystakki. Kerroin tästä jo viime asupostauksessa, mutta kerrotaas nyt vielä uudestaan. Bongasin tämän ihanan "kylpytakin" Objectista edulliseen hintaan. Merkkinä on Only, josta on salakavalasti tullut mun yksi lempivaatemerkeistä sen edullisuuden ja perustyylikkyyden vuoksi. Oon itse asiassa bongannut mun työpaikan outletista sekä kirppareiltakin hyviä Onlyn vaatteita. Bestsellerin merkit on kaikki tosi jees Selectediä myöten. Viime talven suosikkini huppuhuivi toimii myös todella hyvin tän takin kanssa. Sellanen tyylikkään suloinen look.

#muchlove #verywedding #suchsquad #wow
Kaverin hääjuhlat ja kauppislikat yhdessä taas. Katja ja Olli meni naimisiin ja sitähän käytiin koko kauppisporukka juhlistamassa! Siitä oli aikas pitkä aika kun viimeksi oltiin nähty, koska puolet meistä asustaa ja opiskelee nykyisin vallan muualla kuin Tampereella. Oli ihan huippuhauskaa ja sai tanssia ihan sydämensä kyllyydestä sekä toivoa biisejä! 10/10!


Treffit Arboretumissa. Käppäiltiin käsi kädessä kaikessa rauhassa kauniissa syysmaisemissa, nappailtiin virtuaalisia otuksia puhelimiimme ja otettiin ihania syksyisiä luontokuvia vaikka minne someihin sekä mun blogia varten. Keijon idean myötä keksin uuden syksyisemmän bannerin blogille.


Doctor Strange. Mulla ei ollut siis minkäänlaisia odotuksia tästä elokuvasta. Häiritsi vähän jo etukäteen, että love interestinä esiintyy mun yks pienoinen inhokki Rachel McAdams ja Muinaista näyttelee Tilda Swinton, johon mulla myös on vähän ristiriitaiset fiilikset. Varsinkin kun Muinainen on sarjakuvissa tiibetiläinen munkki eikä valkoihoinen nainen. Samoin epäilytti (kyllä) Benedict Cumberbatchin suoriutuminen supersankarina, kun häneen on ehkä hieman ehtinyt pinttymään tietty sherlockius eikä häntä osaa nähdä muuna enää. Noh, mun huolet osoittautuivat täysin aiheettomiksi! Rachel McAdamsin hahmo ei ollut ärsyttävä, vaikkakin henkilökemiat Benedictin kanssa jäivät lopulta aika laimeiksi. Swinton suoriutui todella hienosti ja vakuuttavasti roolistaan ja Benedict takkuavasta jenkkiaksentistaan huolimatta oli niin, NIIN upea Doctor Strange, että en kestä. Elokuva oli kokolailla kaunis visuaalinen kokemus, ehtaa Marvelia actionkohtauksineen ja hauskoine onelinereineen ja ekaa kertaa mua oikeesti harmitti, ettei menty katsomaan ko. leffaa 3D:nä. Suosittelen!

Ystävät. Mää oon nähnyt tässä kuussa niin paljon mun kavereita ja ystäviä. Edellä mainittujen häiden ja kauppislikkojen re-unionin lisäksi nähtiin jälleen Herlun tyttöjen eli Teijan ja Elinan kans ja Elsakin oli mukana! Kävin kentällä mieheni lisäksi kolmen ystäväni kanssa ja saatiin hyviä kokemuksia. Näin ihanaa serkkuani pitkästä aikaa. Me istuskeltiin Pellaksessa ihanan välipalan äärellä, kierreltiin kauppoja sekä käytiin Uhana Designissa. Se on niiiiin ihana kauppa. Pelkästään jo liikkeen oma ulkoasu ja somistus on tosi kaunis ja vastaa mun estetiikkaa.

Pikku-Emppu vuonna 1999 ja aikuinen Emppu vuonna 2016.
Paluu lapsuuteen. Tässä on ollut jo jonkin aikaa muodissa hennakorut (nykyään näitä sanotaan tattoo chokereiksi ja minä sanon että pyh ja pah), jotka oli muodissa viimeksi 17 vuotta sitten, kun olin ekaluokkalainen napero. En just nyt muista, että onko ollut tässä välissä muodissa. Kai olisin pistänyt merkille aiemminkin. Satuin kokeilemaan nostalgiapäissäni yks päivä tollasta ja näytti kyllä niin kivalta edelleen, että oli pakko ostaa omaksi. Makes me feel like one of those Tumblr girls, but whatever. I was one once, you know. Vielä hauskempaa olis omistaa edelleen toi ekan kuvan koru ja sit mulla oli sellanen tosi värikäs yksilö, mut jooh. Ei sitä pienenä osata pitää tavaroita tallessa saati ehjänä.

Näsinneula yöllä Lapinniemestä katsottuna ja laatu hyvä peruna.
Joten joo. Kyllä tässä kuukaudessa oli paljon hyvää vaikka syksy on aina aika raskasta. Keijokin sanoi, että aika hyvin oon jaksanut vaikka on kaamosväsyä. Ja niin olenkin, enemmän ja vähemmän. Nyt loka-marraskuun vaihde ei ole ollut kovin hyvä mun päälle, mutta kyllä tää tästä. Tämä on koettu aiemminkin ja niistäkin on selvitty hienosti.

Miltä teidän syksy on näyttänyt? Kertokaa kommenteissa!

2 kommenttia:

  1. Syksy on ollu tosi ihana, kerrankin rauhallinen mut kuitenkin vähän kaikkea extraa! Vaikken ite ikinä kaamosmasennukseen taivu niin totta kai kaamosväsymys painaa varmasti kaikkia jossain vaiheessa. Siitäkin pahimmasta ainakin toistaiseksi päästy yli kun on pyrkiny liikkumaan joka päivä jotenkin! Vaikuttaa ihan mielettömän paljon.

    Ja se pointti miks lähdin kommentoimaan oli se että mä en voi kans s i e t ä ä Rachel McAdamsia!!!!!! :D

    VastaaPoista
  2. Hahaa en ole yksin! En tiedä onko tää jotain Mean Girls-traumaa mulla tai jotain, mutta en tykännyt McAdamsistä The Notebookissakaan. Enkä kyllä Ryan Goslingistakaan. Olis kyl saanut laittaa vähän paremmat näyttelijät siihen, niin ehkä olisin tykännyt ko. leffasta.

    Ja kun sanoit että syksy on ollut kerrankin rauhallinen, niin sama täällä! Sen takia on ollut helpompi jaksaakin. Liikunta ja kaikki semmonen pienikin aktiviteetti auttaa paljonkin kyllä. :)

    VastaaPoista