torstai 1. tammikuuta 2015

My man, my love.


Startataanpas tämä Mattelin leijulautojen ja itsestäänsolmiutuvien Nike-kenkien vuosi eräästä blogista bongaamallani Facebookissakin pyörineellä haasteella. Tässä on tarkoitus kehua omaa miestään viiden kohdan verran. Määpä pistän paremmaks ja kerron 10 asiaa!

Mun mies...

1. ... on kärsivällinen. Sillä on siis lehmän hermot eikä todellakaan suutu tai hermostu pienestä. Esimerkiksi meidän toilailut Helsingin yhdessä parkkihallissa Coriolanuksen jälkeen: koko parkkihalli oli mennyt kiinni klo 22 ja me yritettiin päästä sinne ja kierrettiin Helsingin ydinkeskustaa yrittäen pysyä rauhallisina. Lopulta tunnin sekoilemisen ja miljoonannen sydämentykytyksen päästä päästiin auton luokse ja pois parkkihallista ja hakemaan veljeä Dream Theaterin konsertista. (Silloin olin huono ihminen enkä vielä tykännyt bändistä niin paljoa, että olisin keikalle lähtenyt.)

2. ... on siisti. Välillä jopa ärsyttävän siisti, mutta aina hetken päästä tajuan, että paljon mieluummin niin kuin että olisi sukat olkkarin lattialle ja murusia pöydälle jättävä tiskirätiltä haiseviin vaatteisiin pukeutuva rontti.

3. ... on hauska. Mikään ei sytytä niin paljon kuin mies, joka saa mut nauramaan, ja se oli yksi niistä lukuisista piirteistä, joihin rakastuin ja joita edelleenkin rakastan.

4. ... hakee mulle kaakaota vaikka keskellä yötä, jos mun verensokeri on matalalla eikä musta itestä ole siihen. Keijo on siis pelastanut mun hengen jo monta kertaa!

5. ... tykkää samoista ruoista ja herkuista kuin mää. Samat juustomerkit, leikkeleet, mausteet, ruoka-aineet ja ylipäätään syö joskus herkkuja eikä oo hurahtanut mihinkään superfoodeihin ja rasvattomiin kevytruokiin ym. yökötyksiin. Ei, se juo täysmaitoo (ja niin minäkin nykyään) ja käyttää hyviä leikkeleitä ja kermajuustoja leivän päällä. Ei tuu siis juuri koskaan ongelmia siitä, että mitä on ruoaks. Ja en kyllä tiiä miks, mut olin ihan myyty, kun Keijo sanoi juovansa kaakaota (ja juuri O'boyta) kylmänä, aivan kuten mäkin! Ja mikä tärkeintä: Keijo tiesi jo entuudestaan miten valmistaa gluteenittomia ruokia ja tietää mitä saan syödä ja mitä en, eikä mun koskaan tarvinnut opettaa sille mitään. Aina kun mietinkin tätä syvemmin oon niin helpottunut. ♥


6. ... omaa loistavan musiikkimaun. Mitä nyt Jazziviikinkejä on jumittunut kuuntelemaan viime aikoina, mutta noin muuten niin hienosti menee. Michael Jackson, ysäriräppi, Dream Theater ja muut tärkeät. Sitä ei häiritse mun suosikit ja mää tykkään kuunnella sen lemppareita.

7. ... on todella huomaavainen ja saa mut aina piristymään ja paremmalle tuulelle, vaikka joskus en ees haluais. Jo pelkkä tieto siitä, että mulla on kokonainen ilta edessä mieheni kanssa raskaan ja ärsyttävän koulupäivän jälkeen, lohduttaa aina. Mun sydämessä sykähtää joka kerta, kun se hymyilee vekkulisti. Keijo osaa myös järkätä kivoja pieniä (ja suuriakin) yllätyksiä.

8. ... kehuu mua kauniiksi juuri silloin kun tunnen itteni turvonneeksi tai rumaksi, oon just herännyt tai tullut naama punaisena helottaen saunasta.

9. ... tykkää kun löhöön sohvalla pelaamassa Diamond Diggeriä tai Bubble Witchiä samalla kun se pelaa Fifaa. Ennen ku löysin King-pelien maailman Keijo halus mut löhöömään sohvalle ja höpöttämään sille samalla kun se pelaa.

10. ... muistaa käydä varastamassa suukon multa kesken poikien Fifa-turnausillan, kuten esimerkiksi tänään.

Your love is magical, that's how I feel
But in your presence I am lost for words
Words like, "I love you."


PS. +11. Se on maailman paras Fifan pelaaja!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti