sunnuntai 18. tammikuuta 2015

2015, here I come!

Hi guys. Mun piti julkaista tää 2.1., mutta kuinkas kävikään taas? Noh, parempi ees tammikuun puolella kuin ei millonkaan!


Mää tein vuodenvaihteen paikkeilla Instagrammissa epäsuoran lupauksen: mää aion skarpata blogin kirjoittamisessa tänä vuonna. Ihan oikeasti. Viime vuosi oli monien muutosten ja uusien asioiden aikaa ja vaikka toisin luulis, niin juuri silloin mun vähiten tekee mieli kirjotella yhtään mitään. Silloin kun mulla oli tasaisempaa tai vastaavasti negatiivisia asioita ja muutoksia elämässäni blogin pitäminen oli aikalailla mun ainut tapa pysytellä järjissäni ja pitää itteni "kiireisenä".

Nyt kun pidin vähin äänin luovan tauon (välillä kirjoitellen kun mieli teki) pystyin palaamaan hyvillä mielin ja täynnä inspiraatiota Bloggerin äärelle. No okei, en kyllä oo koskaan ollut täynnä inspiraatiota, mutta nyt sitä on enemmän kuin pitkään aikaan!

1. Biisi: Jälleen kerran, näitähän on vaikka mitä! Dream Theaterin Illumination Theory on kyllä kova. Toisaalta niin on myös Nightmare to Rememberin tarina ja tuplabasarit tai Best Of Times. Looking Glassiin ei voi ikinä kyllästyä ja Trial of Tears on upea.
2. Idols-tähti: Sanon jälleen kerran, että huoh.
3. Romanssi: Well isn't it obvious? Nyt kun mietin, niin oon tehnyt tän saman kyselyn kolmena vuotena peräkkäin (1, 2 ja 3) ja joka kerta oon tuntenut itseni hieman surulliseksi tähän kohtaan vastatessani. Tosin viimeksi en niinkään ja olin jo ehtinyt luovuttaa, kunnes törmäsin Keijoon ja hän alkoi viestitellä mulle päivittäin...
4. Kuukausi: Kesä tai heinäkuu, koska kesä oli mitä upein tänä vuonna. Toisaalta kesäkuu oli todella raskas tapahtumiensa vuoksi. Syyskuu oli myös aika kiva kuukausi...
5. Uutinen: Paras uutinen? Ööö... Tässä maailmassa ei hyviä uutisia ole. Paitsi no että bensan hinta laski. Mun elämään liittyvistä uutisista paras olis Keijon kosinta. 
6. Läppä: Punkerolollo! Ja kaikki mun ja Matiaksen insidet, obviously.
7. Tyyppi: Okka on kiva.
8. Matkamuisto: Matiakselle ostamani lila bowtie, because bowties are cool.


9. Opettaja: Ruotsin opettaja on tällä hetkellä muikein.
11. Artisti/bändi: Dream Theater! Graciakselle on kans pakko heittää shoutoutit, koska Elengi
12. Runo:


In case et saa selvää:

On onnenpäivän ilta,
kun alkaa yhteinen tie.
Niin rakentuupi silta,
mi halki elämän vie.
Kun kaksi kyyhkystä kohtaa,
niin pesän laadintaan,
myös heidän aatokset kohtaa,
minne ei myrskyt saa.

Onnea, iloa, rauhaa Teil' aina riittäköön,
Tiukasti kultaiset kahleet näin teidät liittäköön.
Kun äänet hääjuhlan kaikaa ja ilta lähenee,
Tahdomme kaikki teille onnea toivottaa!

13. Kaveri: Kauppaopiston naiset. 
14. Matka: Matka Gävleen!
15. Festarit: En taaskaan ollut festareilla, nyyh.
16. Ruoka: Nilen kebabbi edelleen rulaa, samoin Keijon tekemät ruoat, mm. kanakookoskeitto, kanafetakastike, lihaperunafetasörsseli... Oikein vesi herahtaa kielelle.
17. Vitsi:I honestly don't recall any jokes. Sorry.
18. Tyylimoka: Ihonväriset legginssit. MIKSI? Jätä sit ne housut samantien pois jalasta. Tai sitten ei...
19. Stara: Oh I don't know, Benedict Cumberbatch?
20. Eri sukupuolta oleva henkilö: Pakko sanoa kolme: mun mies, veli ja isä.
21. Näyttelijä: Sanon muutaman: Will Smith, Benedict Cumberbatch, Lee Pace, Tom Hiddleston, Chris Evans ja Peter Capaldi.
22. Näyttelijätär: Scarlett Johansson ja Jenna Coleman.
23. TV-sarja: Doctor Who, HIMYM, Sherlock ja Bel Airin Prinssi.
24. TV-sarjahahmo: Tohtori, Sherlock, Barney Stinson, Marshall Eriksen ja Will Smith. Geoffrey ja Jazz on kans aika hyviä!
25. IRC-Gallerian päivän kuva: Joo en oo Galtsussa ollut viiteen vuoteen, jos siitä lähetään.
26. PAHIN moka: Long story short: en kirjautunut ulos Facebookista/tallensin vahingossa salasanani toiselle koneelle.
27: Hymy: Keijon.
28. Sporttilaji: Kaikki lajit ottaa just nyt päähän. Paitsi tanssi. Se on aina uuppeaa.


Tämä biisi ja tämä video. OI kyllä. Odotin kyllä vähän energisempää tanssia, mutta ton rennon meiningin pohjalta vois toki laatia svengaavan ja energisen koreografian... #andanotherkoreografiainspiraatio

29. Urheilija: En tiedä EIKÄ KIINNOSTA.
30. Karkki: Toffifee, Drömkrisp, Crispi... Ja Tuttifrutin Passion-pussi. JA VAN SLOOTENIN SWEET AND SALTY-SALMIAKIT. OMG.
31. Lupaus: Blogata enemmän!
32. Kaupunki: Tampere on paras.
33. Liikenneväline: Hulda!
34. Juliste:

Ei oikein ollu muita julisteita.
35. Valokuva: Mun ei missään nimessä pitänyt paljastaa parhaimpia muotokuvaotoksia etukäteen, mutta nyt on pakko. Tää on ihanin kuva ikinä.


36. Ilmiö: Oli niin paljon huonoja, mauttomia ja suorastaan kamalia ilmiöitä, niin vaikee muistaa mitään hyviä. Ehkä #kutsumua, #heforshe ynnä muut.
37. Juoru: Mä inhoon juoruja, joten ei. Ei vaan ei. No okei, ehkä se, että Benedict Cumberbatch on tuleva Doctor Strange ja Paul Rudd Ant-Man ja ne vielä toteutui! Nää on kyllä enemmänkin huhuja, mut kuitenkin. Muita vielä vahvistamattomia huhuja on mm. Spider Manin mahdollinen osa The Avengers: Infinity Warissa ja että Dream Theater sulkeutuu helmikuussa studioon luomaan mestariteoksia uuden albumin muodossa.
38. Julkkis: Sami Hedberg!
39. Tietolähde: Raamattu.
40. Vaate: AAA MUN HÄÄMEKKO.


41. Kengät: Converset. Forever and ever, babe.


42. Meikki: Yves Rocherin musta luomiväri-kohl, jota käytän rajauskynänä. Aivan ihana.
43. Hiustyyli: Mun hääkampaus ja pari muuta tyyliä. Vaikka tykkäänkin mun luonnonkikkuroista, niin suorina nää on kivemmat ja PIDEMMÄT.


44. Tyyli-ikoni: To be honest, MÄÄ EN TIEDÄ. En seuraa muotiblogeja, en ihannoi ketään tyylimuotigurua, en oo seurannut muotiakaan pitkiin aikoihin... Katon ehkä koulussa vähän, että mitä kivoja vaatekappaleita bongailen ja ehkä otan mallia siitä. Puen ylle vain sellasia vaatteita, mitkä näyttää hyvältä, värejä, jotka sopii mulle ja MÄTSÄYS. Se on ensiarvoisen tärkeää. Jos sun vaatteet mätsää, saat mun täyden arvostuksen. Plus mun kaveri sanoi, että mää voisin pitää muotiblogia, koska mulla on niin kivoja vaatteita. Se oli kyllä tosi kivasti sanottu ja ehkä panostankin aina välillä tilaisuuden salliessa vaatepuoleen!
45. Musavideo: Tätä tehdessä tuntuu, etten muista mitään viime vuodesta. Oon menny näköjään koko vuoden sellasessa rakkausblurrissa, että... Graciaksen Levels oli kyllä aika huikee.



46. Halaus: Keijon piristyshalaukset. 
47. Dokumentti: En kyllä kauheesti katellut dokumentteja.
48. Käsityö: En tehny käsitöitä.
49. Kaveripoika/kaverityttö: Matias-veikkaseni. ♥ Siitä ei pääse mihinkään!
50. Ystävä: Saila, Suski ja Jonna, Teija ja Elina ja monet monet muut. 
51. Sukulainen: Serkkuni D, S, N, Z, M & T. 
52. Nettisaitti: Feissarimokat ja muut viihdesivustot.
53. Tuoksu: Versace Versus = puhdasta täydellisyyttä violetissa pullossa. ♥ Mulla on ollut sitä kaikissa kooissa, viimeisin on kuvassa näkyvä 100 ml. Sain sen NordicFeeliltä naurettavan hyvään hintaan, maksoi vain 3 erkkiä enemmän kuin tuo pienin 30 ml pullo! Keskimmäinen on ihan finito, äiti osti sen joskus mulle laivalta. Noita ei myöskään saa enää laivalta tax free-hinnalla, joten ostan heti kun löydän jostakin halvemmalla, ettei varmana lopu kesken!


54. Maku: Päivän eka Pepsi Max. Varsinkin, jos se on fresh from the tap. Myöskin Nilen kebablihan, salaisen kastikkeen, ranskisten ja salaatin yhteisvaikutus. Oi että.
55. Väri: Arvaa.
56. Lehti: Kauneus & Terveys on yllättävän hyvä hömppälehti.
57. Tekstari: Joo emmää pysty eritteleen kaikkia Whatsapp-viestejä! Ehkä kauppislikkojen kanssa käydyt väsyneet ketutuskeskustelut ja Matiaksen kanssa kolmelta aamuyöllä käydyt keskustelut.
58. Puhelu: En osaa sanoo.
59. Meili: Seppälän "Yritä pysyä housuissasi, ALE nyt jopa -70%!" Tein huvia löytöjä.
60. Kouluaine: En kyllä tiedä oliko mikään erityisemmin.
61. Koenumero: 3.
62. Harrastus: To be honest, mulla ei ollut tänä vuonna mitään harrastuksia. Olin huono bloggaamaankin, joten...
63. Maisema: Teiskon rauhallinen kallioinen järvenranta tai Yyterin pehmeäsantainen merenranta. Valkkaa ny näistä.



64. Eläin: Kuka muu muka? Eli meiän Otto-haukku 13 vee.


65. Sarjakuva: Aku Ankkaa on tullut taas luettua, kun se tulee meille joka keskiviikko.
66. Näytelmä: CORIOLANUS. Pakkohan se on sanoa, uuppeaa näyttelytyötä by Tom Hiddleston & Mark Gatiss
67. Maalaus: Tämä Albert Edelfeltin taideteos, jonka nimeä en nyt muista (anteeksi olen sivistymätön moukka). Tää on ollut meiän porukoilla varmaan kauemmin kuin mää oon ollut olemassa. Rakastan sitä, ja oon onnellinen että sain sen tänne omaan kotiin itelleni.


68. Suudelma/Pusu: Jokainen pusu, joka vaihdetaan mieheni kanssa, mutta ihan erityisenä mieleen pulpahtaa se, kun Keijo kosi mua Kehräsaaren sillalla... 
69. Paita: Ei ole kuvaa, mutta mun kanervanliila neulemekko. Pidän sitä enemmän paitana, koska on niin kovin lyhyt mekoksi.
70. Hame/housut: Lasketaanko mekot? Tääkin on oikeestaan tän vuoden puolelta, mutta varmaan tullut myyntiin viime vuoden puolella Seppälään. :D


71. Hiusväri: Musta. Forever and ever, babe.
72. Vuodenaika: Kesä oli ehkä ihanin tänä vuonna. 


73. Nähtävyys: Keijon lapsuudenmaisemat oli symppiksiä.
74. Huvipuisto: En ollut huvipuistossa tänä vuonna. Tosin me käytiin Ruotsin reissulla Sandvikenin Parkbadetissa, jossa oli kivoja vesiliukumäkiä. 
75. Museo: En käynyt museoissa. Tykkäisin käydä kyllä.
76. Komistus: Keijo istuvassa Tiger of Sweden-puvussaan.


77. Kaunotar: MINÄ HÄISSÄMME. No ei, mun serkut.

Siinä missirivistössä Dinkku, Nallu ja Zane.
78. Tanssibiisi: Tää ei oo välttämättä viime vuoden puolta, vaan tätä vuotta, mut aah toi Uptown Funk on ihana.
79. Hidas biisi: Jay Graydon & Joseph Williams - When You Look In My Eyes. Keijon laulamana.
80. Uni: Joo en muista. En muista edes viimeöistä unta, vaikka se oli vielä aamulla sen verran erikoinen, että ihmettelin vielä jälkikäteen.
81. Tarina: Viimeisin Tohtorin joulujakso "Last Christmas".
82. Esikuva: Äiti.
83. Sisustusesine: Kuvassa esiintyvien juttujen lisäksi tykkään myös monista meiän erilaisista lasisista koriste-esineistä, kuten purkeista ja isoista pulloista ja muista sisustuselementeistä. Voi sitä miehelläkin olla sisustussilmää, ja sitä löytyy ainakin mun mieheltä!


84. Naapuri: Mää en vielä kunnolla tunne mun naapureita, joten en osaa sanoo.
85. Blogi: Olin viime vuonna paitsi huono bloggaaja myös huono blogien lukija. Mutta sanon kuitenkin, että Let's Fake It -blogin jokainen merkintä oli pakko lukea, samoin Suskin map of the world -blogi. Paskat Kirppislöydötkin oli hupaisaa luettavaa/katsottavaa, kun kärsin oikein tylsistä hetkistä!
86. Sovinto: Yläasteaikaisen kaverini kanssa tehty sovinto ja tapaaminen pitkästä aikaa. Oli kyllä huippua!
87. Kirje: Se, että pääsin kauppikseen. Jos nyt joku pitää sanoa.
88. Nauru: Matiaksen nauru on hauska. Itsellänihän on siis noita-akan nauru että...
89. Elämys: Coriolanus oli varsin kulturelli ja ainutlaatuinen elämys.
90. Juoma: Pepsi Max, jota oli pakko olla meidän häissä! ♥ Myös Bailey's-kaakao on nannaa.

Saila nappas musta kuvan juomassa Maxipepsiä. Se hetki oli kuulemma pakko saada ikuistettua!
91. Luonnonilmiö: Kerran todella rajun ukkosmyrskyn jälkeen taivaalla näytti tältä. Kuva on taidettu ottaa iPadilla, mutta taivaalla näkyi hieman pinkkiä ja montaa eri sävyä violettia. Upeaa.


92. Kirppis: Siskojen kirppis! Sieltä löysin upean häämekkoni.
93. Oma idea: Että ei perinteikkäitä yhteislauluja ja häävalsseja ym. kuluneita ja mulle sopimattomia juttuja häihin. Keijo oli samaa mieltä ja kas, saimme juuri sellaiset häät kuin halusimme!
94. Tietokonepeli: En pelaa tietokonepelejä, mutta puhelinpeleistä Diamond Diggers Saga.
95. Kirja: En saanut mitään kirjaa loppuun, mutta Suljettu Maa on edelleen lukulistalla ja vaikuttaa tosi hyvältä, koska siinä on tositarinoita Pohjois-Koreasta.
96. Novelli: En lukenut novelleja.
97. Elokuva: Sanon 3: Captain America: The Winter Soldier, Guardians of the Galaxy ja The Fault In Our Stars. Aivan mahtavia!
98. Teko: Keijon kosinta.
99. Hyväntekijä: Ne supersankareiks pukeutuneet palomiehet lastensairaalan ikkunoilla! Ihana. ♥ Onhan monia monia muitakin, mutta nää tuli ekana mieleen.
100. Hetki: Haluaisin sanoa hetket ennen "alttarille"/lavalle kävelyä, esim. kun näin itseni hääpuvussa ja hääkampauksessa ja häämeikissä tai kun kohdattiin Keijon kanssa hääpuvuissamme. Tai se, kun isä luovutti mut Keijolle tai kun sanoin "tahdon" ja vaikka mitä hetkiä liittyen vihkimiseen, mutta en voi. Mua jännitti, itketti ja ahdisti aivan liikaa, räkää valui nenästä enkä todellakaan voinut nauttia niistä hetkistä mitenkään. Mua ei oo IKINÄ jännittänyt niin paljon. Luulin, että mun yo-juhlapuhe olis ollut elämäni pahin, mutta ehei. Oikeestaan se hetki, kun olin sanonut "tahdon" ja oltiin annettu toisillemme ensisuudelma avioparina ja kaikki vieraat olivat päässeet onnittelemaan meitä, ja seuraavaksi oli tiedossa matka juhlapaikalle... Sen kaiken jälkeen KAIKKI jännitys, itketys ja ahdistus huokui ihanasti musta kauas pois. Sillä hetkellä ja koko sen loppupäivän olin maailman onnellisin.

1 kommentti: