lauantai 19. tammikuuta 2013

The light from the window cuts through the air.

Tää viikko on ollut taas kerran tosi väsynyt, mutta onneks mä tuppaan ilostumaan pienistä asioista ja niitä kuulkaa riitti. Mun pää on ollut räjähtämäisillään halusta kertoa tästä kaikesta TEILLE, mutku koulu ja väsymys tmv. turha on vienyt mun kallista bloggausaikaa. Nyt korjataan asia kertalaakista! (lue: tästä tulee sitten pitkä stoori.)

Äitikulta mainitsi tiistaina sillai kivasti ohimennen tämmösen "pikkujutun":


Siis oikeesti, ADAM TENSTA ♥ Tätähän mä oon oottanu about viimesen 3 vuotta! OOHH YEEEAH! Siä nähään.

Tiistaina oli tokat street jazz-reenit, ja oli kyä parasta! Note to self: reenaa tästä lähin vain street jazzia äläkä mitään muuta. Vähän harmittaa, etten kokeillut sitä aiemmin, mutta on turha jossitella. Se oli sillon ja nyt on nyt.

Penkkariteema saatiin vihdoinkin päätettyä viikonmittaisen rankan vääntämisen ja dramaattisen taistelun jälkeen. Teema on tosi hauska, ja mä päätin liian pitkän vatvomisen jälkeen, että mitä mää esittäisin. Abishowsta tulee mahtava, mun asusta tulee mahtava, koko päivästä tulee mahtava! Or at least I hope so. Palataan asiaan taas helmikuussa...

Vaikka mää odotan ihan innolla penkkareita ja on tosi haikeeta, kun vietän viimeisiä oppitunteja koulun penkillä parhaiden koulutovereiden kanssa, niin itse opiskelu on mulle tällä hetkellä melkosen raskasta pakkopullaa. Motivaatio on edelleen hukassa, tuskastun tunneilla vilkuillen 5 minuutin välein sekä omaa että luokan kelloa, ja suunnittelen Justimus-tyylistä pakomatkaa tunnilta. Jos ja kun selviydyn koululle kasiksi, niin loppupäivä kuluu syvällä horroksessa. Aiemmin illalla meinasin nukahtaa muutaman kerran kesken lauseen (iskä toi pyynnöstä Maxipepsiä niin heräsin taas tähän maailmaan). Kirjotukset on kovaa vauhtia lähestymässä, eikä psykan kirjoja oo vielä avattu muuten kun kertauskurssin esseidenteon merkeissä. Ei muuta ku että hianolta kuulostaa, Hermanni!



Oikein mieltä ylentävä motivaattoritsemppikuva. Eihän tossa oo ku 18 kirjaa, ei o paha. No okei, enhän mä aio lukea noista, kun noi 6 psykan kirjaa (+ muistiinpanot) ja enkun sanastoa ja kielioppia (ainakin epäsuora kerronta ja prepositiot (lähinnä in, on & at:n käyttö) on mun ikuiset heikot kohdat!), mut silti.

Alright, back to more positive things. Mä tilasin vuoden alussa CDONista (& Sufyn blogista bongatun!) Question & Answer a day - Five year journalin. Ihastuin sen ideaan, ja nyt kun se vihdoin löysi tiensä meiän kotiovelle ja mun hyppysiini, myös sen ulkonäköön! Kullatut reunat, vintage-tyyliset kannet, kauniit fontit. Ja ennen kaikkea, se on täynnä mielenkiintoisia ja laidasta laitaan vaihtelevia kysymyksiä. 


365 questions. 5 years. 1825 answers.

Mä luulin tota journalia PALJON suuremmaksi kuin mitä se on. Ehkä se on hyväkin, voin helposti kuljettaa tota messissä, jos meen pidemmäks aikaa reissun päälle.



Tän journalin pointti on siis se, että jokaiselle vuoden päivälle on yksi kysymys ja vastailet niihin vuoden mittaan (tai et vastaa, täähän on sun oma päiväkirja!), ja kun pääset vuoden loppuun, aloitat alusta. Vuosien vieriessä näet vastaustesi, ja samalla itsesi, kehittymisen ja muuttumisen. Simple as that. 5 vuotta on pitkä aika, ja se tästä tekeeki kiehtovan!

Sain kirjottaa kynä huurussa 17 väliinjäänyttä päivää. Eihän mun olis mikään pakko ollu alottaa alusta, mut mä en tykkää alottaa tämmösiä kesken kaiken. Selvitin tammikuun alkupuolen kyssärit melko helposti, joten sain vastattua niihin jo etukäteen.


Jos kaipaat erilaisempaa päiväkirjaa, kannattaa ehottomasti hankkia tämä! Suosittelen!

I guess all I'm trying to say is: hurjasti tsemppiä kaikille, jotka tappelevat yo-kirjoituksiin lukemisen parissa! Pyrkikää pitämään mielenne virkeänä, liikkumaan edes hiukan ja muistamaan, että ei ole pahaksi lähteä hetkiseksi kirjojen ääreltä ihmisten ilmoille. Neljän seinän sisälle linnoittautuminen ei tee kenellekään hyvää edes opiskelumielessä. Täältä tulee semmoset vertaistukirutistukset että poksahtaa! ♥

PS. Mut voi löytää nykypäivänä myös Pinterestistä! Siellä missä on ihania kuvia, siellä on myös Emppu. (Tää sääntö ei koske kyllä mun blogia, mut mun blogi onkin poikkeus. :D)

2 kommenttia:

  1. Jei ihana että toi kirja tul perille!:)

    Ps.tänään sählyyn!? Ois kiva jos tulisit ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps niin on! Tästä se lähtee ;)

      Ja hei täytyy kattoo! Mää lähden tästä kenttäileen ihan tossa 1 h päästä ja sit sen jälkeen mennään äidin kanssa kaupungille, enkä tiedä kauan meillä menee... :P Yritän ainakin! :)

      Poista