maanantai 23. joulukuuta 2013

In these days of manmade wonders.

Joo mää julkasin tänään jo yhden postauksen keskiyöllä, enkä mää melkein ikinä julkase kahta samana päivänä, mutta ku se oli ajastettu ja tehty ajat sitten ja teki mieli tehä toinen ihan turha postaus.

Ei tunnu yhtään joulukuulta tai siltä, että huomisesta lähtee kolmen päivän vapaat. Viime vuonna oli jo joulukuun alussa ihan karmaisevan hirveät -25 astetta. Ulkona oli sentään kaunista, sitä en kiellä. Mut mitäs nyt ? Vettä sataa ja lämpötila on plussan puolella. Yöllä kyllä huikui ihan kamala myrskytuuli ja meiän koiravanhus taas vähä tärisi ja panikoi sen takia. Meni tuttuun tapaan mun pöydän alle turvaan. Voi pientä. ♥

No tässä se ei tärise pelosta vaan nukkuu, koska oli väsynyt kaikesta kalojen vahtaamisesta ja juoksemisesta. Kuva on otettu kesällä.
Musta ei myöskään tunnu YHTÄÄN siltä, että täytän huomenna jotain vuosia. 21. KaksikymmentäYKSI. Saanko olla aina 20-vuotias, SAANKO? Oikeestaan 19-vuotiaana oli jostain syystä ihan parasta, mutta koska tänä vuonna tapahtui kaikkea mahtavuutta (lähinnä keväällä ja kesällä), niin voin muistella lämmöllä aikaa, kun olin vielä 20. 21 kuulostaa siltä, että mun pitäis asua jo ihan hitsin kaukana kotoo, pitäs olla säännöllinen työ eikä tämmöstä satunnaista/osa-aikailua, pitäs tietää mikä haluais olla isona (no mää oon jo "iso", joten oho ja hupsistakeikkaa) jajaJA.

No ei kun ei. Mää en halua vielä muuttaa pois kotoa, koska ei ole vieläkään ilmennyt mitään kunnon syytä siihen. Osaan olla itsenäinen, vaikka asuisinkin veljen ja vanhempien kanssa. Ja sitä paitsi, mää en tiedä mitä tekisin ilman Matiasta. Haluan muuttaa sen kanssa kämppiksiks, JOO SE OLIS HYVÄ IDEA. Tai ainakin, että asuttais lähekkäin, muuten ei tuu kesää. Työasia taas on työn alla ja näissä olosuhteissa ja mielentiloissa mulle toi satunnaisosa-aikailu on ollut todella riittävää. Ja mää edelleenkin odotan sitä epiphany-hetkeä, kun tajuan, että "KYLLÄ, siis nythän mää sen keksin. Mää haluan olla isona Tohtori!" eiku.

Se on jännä, miten samanikäiset voi olla aivan eri elämäntilanteissa tai miten samanikäiset voivat olla henkisesti ihan eri tasolla. Musta siinä ei ole mitään pahaa, koska tylsäähän se olisi, jos tiettyyn ikään mennessä pitäis aina täyttää tietyt normit.

Ennen kuin aloin kirjottaa, aloin kuunnella Bon Iveriä. En tiedä, mistä tääkin idea tuli. Akustista meininkiä on, muuta en osaa sanoa vielä. Tän tekstin kirjoitus luistaa ainakin paremmin, kun tätä kuuntelen, joten aika hyvä vaikutus tällä on muhun!

Tänään oon herännyt hävettävän myöhään ja hengaillut kotona rumana ja tukka sekasin (katoin äsken peiliin, ja WHAT IN THE WORLD mun hiukset onkin ihan jees MITÄ). Luin jotain vauvasivustoo (MITÄ? 2.0) ja musiikin suhteen oon ollut ihanaksi onneksi kaikki käy-tuulella. Sellanen fiilis mulla on ihme kyllä HARVOIN. Eipä varmaan uskois ensinäkemältä. Ja joku IHANA naapuri kuunteli Under Controlia! Ja kyllä, meillä on niin ohuet pahviseinät. Aina kun vaan kuulenkin Theon laulavan "I might be anyone, a long fool out in the sun...", my heart skips skips skips a beat. ♥ Oli kyllä kiva herätys for once.

Eilen taas oli parempi päivä. Aamu tosin oli yhtä failurea ja facepalmia (hyvä minä -.-), mutta ilta oli ehkä hauskin pitkään aikaan! JA sain jo toisen kaverin in a row tykkäämään Doctor Whosta! Oon mm. paras. No mut kukapa ei tykkäis, jos eka jakso, jonka näkee, on Blink? Toinen, joka me katottiin, oli School Reunion, joka sekin on yks mun lempparijaksoista. Huomenna me heitetään jouluperinteet jonnekin tosi kauas (niinkun joka vuosi muutenkin) ja pidetään näillä näkymin kaverin ehdottamana hardcore Tohtori-maratooni! ♥

Pitäskö mun tehdä taas koosteet tästä vuodesta? Mitäs sanotte? Viime vuonna tein niitä kolme, tässä, tässä ja tässä on linkit niihin. Nyt on ollut semmonen fiilis, ETTEN JAKSA (sitä Picasa-säätämisen määrää), mutta haluaisin tehdä ja pieni kannatus vois auttaa...

Omasta mielestäni viime vuoden paras kollaasi!
Keskiyöllä rävähtää taas uutta postausta ja se on se sama, minkä oon viimesenä kahtena vuotena peräkkäin tehnyt. STAY TUNED.

PS. Otsis kutittelee ikävästi silmäluomia, joten NYT RIITTI, mää leikkautan vähä lyhyemmäksi!

2 kommenttia:

  1. Koosteita kehiin vaan!! Se on ihan sairaan rasittavaa puuhaa, mut ihan kivaa kuitenkin ;D

    VastaaPoista
  2. MINÄ TIESIN, että sää ainakin kannatat ideaa! ;D Tätä menoo ne menee ens vuoden puolelle, mut menihän ne viimekskin, joten whatever :D Ja hyvien aikojen muisteleminen on aina kivvaa! ^^

    VastaaPoista