keskiviikko 1. huhtikuuta 2020

Mauerbauertraurigkeit.

Mä nyt kyllä myönnän heti alkuun, että mulla oli joku tosi hieno ja syvällinen idea tälle postaukselle, mutta koska en kirjoittanut sitä ikinä ylös, niin arvatkaa muistaako tää kultakala-aivo sitä enää. Löysin kuitenkin tilalle piiiitkästä pitkästä aikaa kysymyshaasteen!

Kuvat eivät liity mitenkään mihinkään, kunhan ovat kivoja muuten vaan. Näiden piti kuvittaa sitä mun ideoimaa postausta, mutta meni jo.


1. Minkä värinen hiusharja sinulla on?
- Mulla on 3 harjaa: musta antistatic-harja parturi-kampaajakoulun ajoilta, violettipinkki Tangle Teezer ja Oriflamelta tilattu pinkkimusta harja. Hauskaa tässä on se, etten harjaa hiuksiani nykyään juuri ollenkaan paitsi suihkussa tukan ollessa märkä tai joskus kun haluan ylikasvaneen otsikseni oikoseen.

2. Mitä ruokaa et koskaan söisi?
- Veriruokia. Muuten oon melko kaikkiruokainen keliakian puitteissa.

3. Onko sinulla yleensä kylmä vai kuuma?
- Molempia aina sillon kun ei pitäisi.

4. Mitä teit 45 minuuttia sitten?
- Pohdimme Empan kanssa syntyjä syviä ja nauroimme maha kippurassa. Empan piti sanoa, että se pelkää palloja, kun se kerran sai pallosta päähänsä ja sille tuli aivotärähdys. Sen sijaan se sanoikin, että sille tuli päähalvaus.

5. Suosikkisi kaikista suklaapatukoista?
- Maraboun Crispi.



6. Oletko koskaan ollut katsomossa seuraamassa jotain ammattiurheiluottelua?
- Hyvin harvoin, mutta koripalloa ja jääkiekkoa olen ollut seuraamassa joskus. Viimeksi olin katsomassa Pyrintö - Kouvot -peliä Hakamettässä 2016.

7. Mitä sanoit viimeksi?
- Pohdin ääneen edellistä kyssäriä Keijolle.

8. Suosikkijäätelö?
- Mikä tahansa missä on nugaata. Tuntuu olevan harvassa ne, kaikki on pelkkää suolakinuskia nykyään.

9. Mitä joit viimeksi?
- Pepsi Maxia.

10. Millainen lompakko sinulla on?
- Näppärä pieni punainen, ystävän tuliainen ulkomailta.



11. Mitä söit viimeksi?
- Kinkku-juusto-voileipiä, joissa oli päällä kananmunaa ja Lidlin Fries & Burger-majoneesia sekä Herbamare-suolaa. Oli muuten ihan sairaan hyvää.

12. Ostitko vaatteita viime viikonloppuna?
- En.

13. Mikä on viimeisin näkemäsi urheilutapahtuma?
- Livenä vai telkkarista? Telkkarista varmaan joku jalkapallo-ottelu, jota sivusilmällä näin Keijon kattovan. 

14. Suosikkisipsi?
- Estrellan kermaviili-sipulin makuiset linssisipsit. Tilanne meni yhdessä kohtaa siihen, että aina unohdin, että mulla on jo noita sipsejä kotona kaapissa ja yhdessä kohtaa mulla oli linssisipsipusseja 5 kappaletta. Ne on nyt jo syöty. Edellinen tähän haasteeseen vastannut oli todennut myös, että kaikki käy kunhan on dippiä. Sekin on kyllä ihan totta.

15. Katso puhelimesi tekstiviestit. Kenelle tekstasit viimeksi?
- Whatsapp-viesti veljelle: Tässä 47.48:ssa toi Legend Glover kuulostaa Bart Simpsonilta ku se sanoo kovaa ton "MOM!"


16. Pidätkö telttailusta?
- Teoriassa kuulostaa hauskalta, käytännössä en tykkää. Oon liian mukavuudenhaluinen.

17. Syötkö vitamiineja?
- Joo. Nyt oon vetänyt sinkkiä, ceetä ja deetä joka päivä flunssan takia ja jatkuu myös nyt uusien tautien estämiseksi.

18. Milloin kävit viimeksi kirkossa?
- En käy.

19. Pidätkö ruskettuneesta ihosta?
- Näyttäähän se kivalta, mutta en itselleni niin kaipaa. Kyl se yks lämmin kesä tässä pari vuotta sitten toi tiettyä brunaa ja näyttihän se hauskalta. Tykkään itestäni enemmän kalpeana.

20. Kiinalaista ruokaa vai pizzaa?
- Tällä hetkellä haluaisin kaikkee mahdollista take away-ruokaa tänne. Tulee niin iso ikävä Pikku Pandan kiinalaista ruokaa ja sushibuffaa.


21. Juotko limpparia?
- En muuta juokaan. Se ei varmaan oo terveellistä, mutta mää teen mitä haluun.

22. Minkä väriset sukat sinulla on jalassasi?
- Mustavalkoraidalliset.

23. Milloin viimeksi olet ajanut ylinopeutta?
- Paha ajaa ylinopeutta, kun en osaa ajaa. Unissani oon kyllä ajanut ylinopeutta ja se on loppunut siihen yleensä, että oon ajamassa päin talon seinää.

24. Mikä sinua pelottaa?
- Ei-niin-vakava pelko: hämähäkit. Vakavampi pelko: että joku läheinen katoaa jäljettömiin.

25. Mitä näet vasemmalla puolellasi?
- Mun tyynyn.


26. Mistä kotityöstä pidät vähiten?
- IMUROINTI JA VAATTEIDEN SILITYS. Haluaisin sellaisen söpsön näppärän dustbusterin/isomman version siitä, ettei tartte vetää perässä yhtään mitään eikä pelleillä johtojen ja pistorasioiden kanssa, ja sit semmosen vaatehöyrystimen.

27. Mitä ajattelet, kun kuulet jonkun puhuvan Itä-Suomen murretta? 
- Se tarttuu muhun välittömästi. Mää oon just sellanen, että omaksun toisten murteita, eleitä ja puhetapoja. Pelkään, että onnistun joskus loukkaamaan sillä ihmisiä, koska se ei todellakaan oo mun tarkoitus.

28. Missä asennossa mieluiten olet?
- Lepäämässä puoliks mahallani, puoliks kyljelläni toinen jalka koukussa ja toinen suorana.

29. Sinun tekee mielesi pikaruokaa. Minne menet?
- Jos ei oo rahaa, tyydyn jääkaapin sisältöön. Jos on vähän rahaa, Mäkkäriin tai Subiin. Jos on vähän paremmin rahaa, siipiä, kebabia tai pizzaa.

30. Mikä on suosikkinumerosi?
- En osaa sanoa.


31. Kenen kanssa/kenelle puhuit viimeksi?
- Keijolle toivottelin hyvät yöt. Kohta minäkin painun yöpuulle, kunhan saan tämän valmiiksi.

32. Syötkö lihaa?
- Oh yes.

33. Minkä kappaleen kuuntelit viimeksi?
- Nyt soi Rosie Lowe - Woman.

34. Minkä kirjan luit viimeksi?
- Luen tällä hetkellä Suljettua Maata. Fun fact: mää en ollut avannutkaan kirjoja varmaan 5 vuoteen ennen tota kirjaa. Jäi tosi pitkittynyt lukemisähky lukioajoilta.

35. Mistä viikonpäivästä pidät?
- Lauantai. Tosin nyt kaikki päivät tuntuu lauantailta, joten sama se.


36. Osaatko aakkoset takaperin?
- Varmasti jos oikein keskityn, mut nyt en jaksa.

37. Suosikkikahvisi?
- Tampere Sekoitus tai Johan & Nyströmin Sumatra Gayo.

38. Lempikenkäsi?
- Talvella ruusuiset Tamarikset, muulloin mitkä tahansa noista mun Converseista, Elloksen herrainkengät sekä kesällä Tapaksen punaiset ballerinat. #enikinäosaavalitayhtä

39. Milloin menet yleensä nukkumaan?
- Klo 00-02 välillä nyt, kun olen karanteeni(a vastaavissa olosuhtei)ssa. Töissä käydessäni, jos pääsi ennen klo 00 laittamaan pään tyynyyn, niin oli mahtavuutta.

40. Milloin mieluiten heräät?
- Kun oon saanut nukuttua kunnolliset yöunet.


41. Auringonnousu vai auringonlasku?
- LASKU. Jos joku ei vielä tiennyt niin rakastan auringonlaskuja.

42. Pidätkö pehmeästä vai kovasta sängystä?
- Sillä tavalla pehmee, että vaan vajoan sinne patjan ja sängyn sisään ja pysyisin siellä.

43. Kuvaile ruokalautasiasi.
- Tunnustus: mää avasin vasta nyt mun ylppärilahjaksi saadut Villeroy & Bochin Mariefleur-astiat sellofaanista. Mä ite sain valkata ne ja ajattelin säästää ne omaan kotiin silloin 7 vuotta sitten. Ja mää säästinkin, mutta en sitten jossain kohtaa tykännytkään valitsemastasi kuosista. Nyt avasin ne vihdoin paketista ja nyt oon sitä mieltä, että ne on ihan todella kauniit. Ei ehkä ihan enää mun lempparivärejä niissä (mm. lilaa, pinkkiä ja sit on myös keltaista, joka on kiva väri kyl), mutta ne on ihanan kesäiset.

44. Suosikkisi kaikista alkoholijuomista?
- Se sovellettu mansikkamargarita, jonka baarimikko teki mulle viimeks laivalla. Oli niin hyvää, että vieläkin muistelen lämmöllä.

45. Tykkäätkö korttipeleistä?
- Tykkään! Mä oon vaan välillä huono muistamaan niitä, esim. mä en ikinä muista miten pelataan paskahousua tai sikaa tai maijaa. Joku joutuu aina selittämään ne mulle. China on paras korttipeli ja ristiseiska on kiva.


46. Jos sinulla olisi auto, niin millainen se olisi?
-  Meillä on beigenkultainen Toyota Camry ja se on aikas kiva. Sen nimi on Hubbe. Unelma-autosta en tiiä, mutta se olis varmaan joku söpö punainen pikkupupetti.

47. Osaatko vaihtaa autoon renkaat?
- En. Haluaisin kyllä osata! I aspire to be an independent woman.

48. Mikä on suosikkimaasi?
- Mää en oo käynyt kuin Ruotsissa ja Virossa, joten paha mennä sanomaan. Ruotsista oon tykännyt joka kerta, kun oon siellä käynyt, niin sanon sen. Viron reissu oli kokonaista 4 tuntia, joten en voi sanoa muodostaneeni siinä ajassa kunnollista mielipidettä.

49. Jos saisit valita kaikista mahdollisista työpaikoista, niin minne haluaisit mennä?
- Joko suunnittelisin ja tekisin vaatteita, koruja, kenkiä ja asusteita tai pysäyttelisin tyylikkäitä ihmisiä Tampereen kaduilla ja kuvaisin niitä mun ylläpitämään tyyliblogiin.

50. Mitä haluaisit kokeilla?
- Jälkimmäistä asiaa edellisestä kohdasta. En vaan tiedä miten se käytännössä toimisi mulla, mutta uskoisin, että tykkäisin sellaisesta valtavasti. Oulussa ja Helsingissä on tällaiset blogit jo, niin kyllä Tampereellakin saisi olla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti