lauantai 29. syyskuuta 2012

I get my Chuck Taylor's on, lace 'em.

En olisi ikinä uskonut, mutta tässä tulee mun eka päivän asu-postaus. Tajusin äsken, että tuun varmasti tekemään näitä enemmän. En kyllä siksi, että kuvaaminen kakalla kameralla on niin kovin hauskaa, vaan siksi että mun tämänpäiväinen asu oli tylsä. Ja pyydän sadannen miljoonannen kerran anteeksi mun kuvia. Ei köyhä köyhällä kameralla ja köyhillä kuvaustaidoilla parempaan pysty, sad but true.

Kerron nyt ensin kuitenkin mun vaatemieltymyksistä ja vakiovarusteista.

Nyrkkisääntö #1: ei ole olemassa Emppua, joka olisi ilman (isoja) korviksia, PAKSUA tuubikaulahuivia ja vyötärövyötä (paitsi jos päällä on huppari/paita, jonka kuuluu olla löysä eikä siihen sovi vyö). Eli ne on mun vakiovarusteet ja jos useampi kuin 1 näistä puuttuu, niin sit on jotain pahasti vialla!

Nyrkkisääntö #2: Värien TÄYTYY sopia yhteen. Eli mä en vaan kykene pukemaan päälleni mitään harmaa huppari + kirkkaanoranssi toppi + beiget housut-värioksennuksia (true story: näin yhdellä tytöllä precis ton asun minkä tossa luettelin ja järkytyin pahasti). En sano tätä sillä, etteikö muut sais pukeutua miten haluaa, mulle se on se ja sama.

Tässä vielä esimerkit mun nyrkkisäännöistä #1 & #2.

Turkoosi huivi ja korvikset. Huivi Indiskasta & korvikset JC:stä.

Violetti huivi ja korvikset. Huivi Seppälästä & korvikset GinaTricotista.
Nyrkkisääntö #3: Mä en käytä vaaleita sävyjä. Musta ja tummat sävyt, violetti, fuksianpinkki, sähkön- ja tummansininen, turkoosi, jaden/mintunvihreä on mun suosikkeja. Valkosetkin vaatteet on siinä hämärän rajamailla... Esim. mulla on sellanen supermakee Adidaksen huppari, jossa on violetti logo ja violetit kolmiraidat hihoissa, MUTTA sen pääväri on luonnonvalkonen. Mulla on myös supermakeemmat Niken varrelliset tennarit, joissa swoosh on violetti, MUTTA nekin on valkoiset muuten. Yyh. Haluaisin myydä ne pois, kun en mä niillä mitään tee, mut silti ajatuskin tuntuu kauheelta.

Nyrkkisääntö #4: Mä en pidä leveälahkeisia housuja tai straight leg-mallisia farkkuja. I pledge allegiance to denimleggings!

Some other fun facts: olen canvas kicks-hirmu. Omistan yhdet ainoat Conssit, mutta haluaisin lisää eri värejä! Joku juttu mulla on just siihen merkkiin... 

Mä pukeudun melkolailla fiiliksen mukaan. Tykkään pukeutua todella naisellisesti tai sitten street-tyylisesti. Joskus sekoittelen tyylejä keskenään: mulla on sellanen kiva yhdistetty musta t-paita + ruudullinen kynähame-tsydeemi ja tykkään laittaa sen kaveriks tennarit. Se näyttää yllättävän kivalta.

Mulla on myös taito yhdistää lähes joka asuun edes jotain violettia. Oli se sitten korvisten tai rannekellon muodossa. Big surprise?

Olen kuitenkin pikkuhiljaa oppinut pistämään mun violettitutkani pois päältä ja kattelemaan muunkin värisiä kuteita eri kaupoissa.

Nyt sitten päästään vihdoinkin itse asiaan!


Lauantai on tunnetusti mun viikon ainoa työpäivä, joten pukeutumiseen ei nyt tarvinnut niinkään panostaa. Päällä mulla oli abihuppari, Adidaksen mustavalkoraidallinen löllö toppi (rakastan ♥), musta GT:n tuubihuivi ja KappAhlin farkkulegginssit.

Kädet taskuissa.



Ai nii ja Puman sukat! :D

Topin "tarkka" nimi: Adidas CS Top. Siinä on tosi kivat ristiin menevät olkaimet ja isot taskut sivuilla.
Tässä vielä demonstraatio noista olkaimista.
Ja tältä näytin.

Ja nää luotto-Niket toimi mun menopopoina. Kameroiden salamavalo selvästi inhoaa violettia väriä, koska se vääristää sen AINA liian siniseksi enkä saa sitä oikeaa väriä mitenkään muokattua esiin.

Tässä kirjoittelun lomassa sain mielestäni aika hyvän idean: jos tekisin ns. teemapostauksia mun vaatteista ja asusteista, esim. esittelen erillisissä postauksissa mun kaikki kengät, sit hupparit, villapaidat ja neuleet, t-paidat, topit, housut, korvikset jne. kerralla.

Miltäs kuulostais? :)

Eipä kai tässä muuta kun lauantai-illanjatkoja ihanaiset! ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti