maanantai 31. toukokuuta 2021

Sun-dried in the sunlight.

Hola amigos y amigas! Tässäpä keväinen check list á la moi. Ja hei, huomenna on kesäkuu! KESÄ!


Hanami - check!

Nämä kaunottaret bongasin ihan tästä kotimme läheltä. Ei tarvinnut mennä sinne Frenckellin aukion ryysikseen. Mä en oikeesti tiedä oliko siellä väkeä ees kauheesti, mutta olettaisin näin, koska on kuitenkin meleko keskeisellä paikalla ja kirsikankukathan on KOETTAVA ja laitettava someen, että "kyllä, minäkin olen nähnyt vuoden 2021 sakurat, check!". Pata kattilaa soimaa, vai miten se meni?

Silti, on näissä lyhyen aikaa kukkivissa kukkasissa jotain taianomaista.


Suoristettu tukka pitkästä aikaa - check!

Viimeksi kun suoristin tukkani CG-metodin aikana en oikein välittänyt siitä lookista ja palasin kiharoiden hoitamiseen ja korostamiseen. Viimeisintä hiustenvärjäystä varten pesin tukkani ja föönasin suoraksi, jotta äidin oli helpompi levittää väri mun tyveen. Jostain syystä tykästyin suoraan lookkiin taas ja siihen kuinka sulavasti pystyin sukimaan sormillani mun pehmeitä hiuksia ilman takkuja ja muotoilutuotejumituksia.

Ilman damagee tästä keissistä ei tietenkään selvitty, sillä mun kihara tuntui kovin pörröiseltä ja kuivalta, kun palasin normaaliin päiväjärjestykseen. Toki hiusvärillä oli varmasti osuutta asiaan koska sodium laureth sulfate (olen huono curly girl #sorrynotsorry), mutta kaikki se suoristaminen ja harjaaminen tuskin auttoivat nekään. Olen jatkanut kiharahommeleita taas, mutta ehkä taas joku kerta kokeilen suoristamista. Se on ihanaa vaihtelua!


Leskenlehdet - check!

Kai ootte nähnyt sen meemin, jossa kasvit saattavat kotioloissa suutahtaa vääränlaisesta lannoitteesta tms. kuin kissat konsanaan ja päättää sitten kuolla kupsahtaa pelkkää pikkumaisuuttaan, kun taas samaan aikaan söpösiä pikkukukkasia puskee milloin mistäkin asfaltinkolosesta läpi? Tässä näette neljä sinnikästä tussilago farfaraa änkeemässä asfaltin, kivien ja betonin läpi.

Kyllä toi luomakuntakin osaa olla joskus yks satunnaisgeneraattorin ilmentymä.


Kevään ekat Foffeli-vohvelit - check!

Cafe Foffelin tarjonta on parasta ikinä. Ette varmaan oo tiennyt tätä, kun en todellakaan oo viime kesästä asti tätä teille toitottanut someja ja blogia myöten. Se rapeus, ne maut (varsinkin suolaisissa), just sopivat annoskoot eikä ole vohvelin, jäätelön ja kermavaahdon kombon voittanutta.


Kevään eka auringonlaskuotos - check!

Jälleen yhden epäonnistuneen kapinallishyökkäyksen jälkeen ikkunasta kajasti pehmeän vaaleanpunainen valo. Kurkkasin ulos ja taivaallahan oli mitä kaunein auringonlasku. Ampaisin ylimmän kerroksen tuuletusparvekkeelle kuvaamaan ja juttelemaan syntyjä syviä veljen kanssa. Näitä kuvia on taas luvassa pitkin loppukevättä, kesää ja syksyä lyriikoiden ja ajatusten kera.

TOUKOKUUN SUOSITUS

Pakollinen saliselfie. #salilekasalilvika #jamuutkliseet

Mä vihdoin tein sen! Mä liityin salille! Voitteko uskoa, MINÄ? Ihminen, joka aina on toitottanut, että tanssi on ainoa mulle sopiva liikuntalaji?! Ja että mä vielä NAUTIN siitä?!? Kyllä olis Emilia 5-10 vuotta sitten ollut ihmeissään, että ei oo ennen moista kuullut.

Tosissaan siis Fitness24Sevenillä oli niin kiva tarjous, etten voinut jättää sitä väliin. Olin muutenkin sinne liittymistä harkinnut jo aika kauan, koska siellä on muutenkin oikein kelpo kuukausihinta, mutta nyt kun iskettiin vielä puoleen hintaan niin en voinut enää vastustaa. Meiän lähisali on tosi lähellä, että se on melkein naapurissa ja siellä on naisten oma sali, jossa olen saanut välillä viettää tehokkaita kuntoiluhetkiä ihan yksikseni. Oikea introvertin unelma!

Pro tip kaltaisilleni kuntosalinoviiseille ja introverteille: parhaita reeniaikoja nyt koronan aikaan ovat päivällä ennen kuin enemmistö pääsee koulusta/töistä ja illalla klo 22 jälkeen. En ole aamua vielä testannut enkä varmaan tuu testaamaankaan, koska aamulla pitää keskittyä ekstrasti enemmän siihen itse heräämiseen ja ittensä keräämiseen ja kasaamiseen yön jäljiltä.




PS. Vaihdoin banneria, mutta koska Blogger on ********** niin se on nyt yhtä iso ku banaanikärpäsen kakka. Laitoin jo palautetta Bloggerille, joten toivottavasti korjaavat sen pian tai muuten ei hyvä heilu, terveisin kärsimätön ja äkänen visionisti. Mä oon muuten oikeesti tosi kärsivällinen, joustava ja ymmärtäväinen ihminen, mutta tekniikan kanssa jos tulee PIENINTÄKÄÄN häikkää niin sit lähtee välittömästi nollasta sataan.

PPS. 10 PÄIVÄN PÄÄSTÄ ALKAA LOKI-SARJA. AAAAAAAAAA.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti