perjantai 20. syyskuuta 2019

Lookbook 2019: From January to May.


Tänään fiilistelen alkuvuoden asuja. Luvassa paljon ruusua, raitaa, mustaa, valkoista ja punaista. Joitain leikkisiäkin poikkeuksia löytyy! Enjoy.

Helmikuun helmiä

Ruusuista


Harmittavasti meikämuikkeli ei ole tänä vuonna ollut kovin kuvauksellisella tuulella, vaikka olen tehnyt mitä ihanimpia löytöjä ja mulla on ollut vaikka mitä ikuistamisen arvoisia asuja. Väsynyt nassuni ei millään suostu toimimaan yhteistyökumppanina kuvaussessioissa. Tammikuussakin otin ainoastaan noin 4 selfietä enkä välittäisi niitä tänne laittaa. Toinen on väsynyt kotinaama ja toinen luonnon omalla highlighterilla eli hiellä kiillotettu feissi reenien jälkeen.

Coat - Only | Cardigan & leggings - Noorit | Tote bag - Siru Collection

Scarf - H&M | Sunglasses - Specsavers
Voi kuinka olen ollut sokea. Ennen CG:tä oon ollut vakaasti sitä mieltä, että nämä ovat olleet tarpeeksi hyvät kiharat. Nämähän ei ole kiharoita nähneetkään. Säälittävät kuivat lettilaineet. Kyä pitkälle ollaan tultu tästä tilanteesta!

Muuten kyä ihan jopa tykkään tästä kuvasta. Kaiken väsyneisyyden alla jaksan hymyillä ja kulmakarvat ovat onnistuneet kerran puoleen vuoteen. Otsatukkakin ihan millilleen tasaisesti leikattu. Kunpa näitä osaisi arvostaa juuri tuolla hetkellä eikä vasta paljon myöhemmin. Noh, minä se en ole koskaan osannut hetkessä elää ja nauttia. Aina katson eteenpäin ja vaadin parempaa.


On se aikamoista, että jo helmikuussa pystyi pukeutumaan näinkin keveästi. Kuten kuvista näkyy, niin maa on märkä. Onlyn coatigan on mun välikausitakki syksyn ja talven sekä talven ja kevään välissä. Fiilaan edelleenkin tota ruusupaikkaa JA OOTAN JO NOIDEN RUUSUMAIHAREIDEN KÄYTTÖÄ.

Maaliskuun muotia

Viininpunaa


Se on kyä harmi, että mää oon niin rutiineihini juuttunut enkä muista käyttää muita sävyjä kuin vain sitä yhtä lemppariani NYXin Kitten Heelsiä. Tääkin sävy on aika ihana, NYXin Cherry Skies. Vaikka tukkani on samaan aikaan kiiltävä kuin mikä ja kuivan pörröinen, jollain hassulla tavalla tykkään tästä lookista. Olen kuitenkin superonnellinen CG-metodista.

Korvistaidetta


Tässä kohtaa olin juuri saanut koruni valmiiksi. Tämän jälkeen keksin järjestää pienet selfieshootit ja pistin meikaten ja laittaen tukkaa kondikseen. Tykkään silti myös tästä lookista. Semmonen kivan raikas ja kotoisa.

Shirt - H&M | Lace - Eurokangas

Eipä se nyt paljoa vaatinutkaan. Otsiksen suoristus, nutturan kohennus ja huulipuna. Tämä on se meikki, jossa tunnen oloni kotoisimmaksi. Oon välillä miettinyt, että haluaisin kokeilla erilaisia juttuja, mutta en koe olevani tarpeeksi taitava enkä jaksa just nyt opetella kauheesti uutta, joten tyydyn simppeliin. Ja yksinkertainen on kaunista, eikö niin?

Oon kyllä viime aikoina opetellut käyttämään highlighteria, poskipunaa ja contouria, kun tilasin Oriflamelta sellasen paletin. On ollut aika jees. Käytän niitä toistaiseksi vain harvemmin luomaan juhlavampaa meikkiä. Nää meikit on ihan toivottu lisä, koska monta vuotta mulla on ollut sama meikkilookki joka tilanteessa. Joskus on kiva vähän panostaa!

Turbaani


Mun tukka on ihan lässähtänyt ja kastunut räntäsateessa (ja näyttää olevan myös haalistunut latvoista, hyyy), mutta turbaani on supersöpö! Toi on oikeasti tuubihuivi, jonka muotoilin päähäni Vila Hansan IG-videon ohjeiden mukaisesti. Kiitos hauskasta vinkistä!

Raitaista

Shirt - Yours

Torstai-illan kokousasu. Tää raitapaita pääsee taas käyttöön kesän jälkeen, ihanaa! En enää muista mistä toi paidan helmojen solmiminen mulla oikein tuli, mutta se oli ilmeisesti tänä vuonna ihan muodissa. Rakastan tällaisia monikäyttöisiä paitoja, joilla voi muuttaa tyyliä kädenkäänteessä.

Serkustyyliä

Dress - Monki

Joku leidi pysäytti meidän vessanpeiliselfiesession sanomalla: "Te näytätte tosi tyylikkäiltä, kun ootte toistenne kontrasteja, toinen on tummiin pukeutunut ja toinen vaaleaampaan." Yes, just call us the Queens of Fashion.

Tunnelmaa

Shirt - Object (Pirkan Kirpputorikeskus)

Edelleenkin mun suosikkikuva koko vuodelta. Tykkään tässä myös mun tukkatyylistä, lehtikorviksista ja vihreäkeltaraitaisesta kauluspaidasta.

Huhtikuun huiput

Lempparikuvioita

Heels - Skopunkten

SIIS TÄÄ HAME. Tää on niin kaunis. Jos vaatteessa on raitaa JA ruusuja, ei voi mennä paljoa vikaan. Tässä hameessa on myös T A S K U T . Asia, joita naisten vaatteissa ei tunnu kovin usein nykyään näkyvän. Voisin tästä räntätä vaikka kuinka pitkään, mutta onnekseni olen viime aikoina löytänyt vaatteita, joissa ihan aikuisten oikeesti on ne taskut. Mulla on itse asiassa jopa kaksi hametta (!), joissa on taskut. Miettikää!

Löysin myös oikein mösöt mustat kengät Skopunktenista juhlia ja muita tilaisuuksia varten. Olen alkanut kaivata korkkareita, joissa on jonkinlainen remmi tai ns. nilkkatuki. Musta sellaiset on ihania ja supernaisellisia. Mulla ei varmaan koskaan tule olemaan varaa, mutta haaveilen ikuisesti Minna Parikan punaisista Jodie -korkkareista. Ne ovat aivan liian kalliit minulle, mutta onneksi aina saa haaveilla.

Jos Sinä ihana lukija bongaat jossain samankaltaista edullisempaa mallia kuin Jodiet (ja huom. nimenomaan PUNAISENA), niin sinähän laitat minulle hetipaikalla kuvaa Insta DM:ään!

Äitilook

Glasses - H&M | Earrings - Uhana Design

Nää on Emun imagolasit H&M:stä. Tykästyin näihin ja huomasin, että nää saa mut myös näyttämään vähän mun äidiltä. Sillä oli muistaakseni täntapaset lasit joskus tyyliin ysärin lopulla tai 2000-luvun alussa. Vois olla aika hauskat oikeassakin käytössä tällaiset kehykset. Nää on tavallaan huomaamattomat, mutta samalla todella makeet.

Some vintage fire


Awww yisss, tämä maailman siistein takki pääsee kesäteloilta minun käyttöön! Nyt on niin kylymä, että tämä on ihan ehdoton. Keskiviikkona on reenipäivä, joten jos pyöritte Tampereella keskustan liepeillä, saatatte bongata tämännäköisen likan sotkemassa Tierillä kohti Koskaria.


Siru Collectionin upea kangaskassi kruunaa vintagemeiningin.

Endgame


Testailin Emun avulla Endgame-meikkiä. Musta huulipuna (NYX Liquid Suede Matte Cream, sävy Alien) oli hankittu juuri tätä tilaisuutta varten. Haluaisin keksiä sille muutakin käyttöä, koska tää on ihan tosi makee sävy. Aika raju, mutta kyllä se johonkin tilanteeseen taatusti sopii.

Emu taikoi mulle upeat rajaukset sekä kulmakarvat. Edelleen yritän opetella rajauksia tuohon tyyliin, enkä ole vieläkään onnistunut. Niistä tulee aina vähän liian ohuet, kun en uskalla tehdä paksumpia.


Apua, tästäkin huomaa, kuinka kipeästi olen ollut CG:n tarpeessa. Oon oikeesti ajatellut tuolloin, että mun "kiharat" on ihan hyvät. Oih ja voih.

Anyway, tämän kuvan tarkoitus oli esitellä lähempää koruja. Uhana's Aztecs and mom's old necklace for Team Green aka Loki, Gamora, Vision & Heimdall.

Sunglasses - H&M

Fiilistelyä siipien a.k.a. Viimeisen Aterian jälkeen.

Long cardigan - GinaTricot | Pants - KappAhl | Earrings - Uhana

Noudatin Endgame-asussani erään Tumblr-käyttäjän ohjetta (vapaa suomennos): "Muistakaa pukeutua mustaan Endgamen ensi-iltana, koska se ei pelkästään ole meidän fanien hautajaiset vaan myös lempparihahmojemme." Viisas henkilö. Kattokaa miten vaikea ilme mulla on tuossakin. Jännitti kyllä oikeasti ihan sikkenä.

Marianne-karkki


Punainen ja valkoinen raita tuo aina mieleen joko Pikku Myyn tai Marianne-karkin. Tämän asun nimi olkoon nyt Marianne-karkki, koska tukkani ei ole nutturalla eikä mulla ole söpöä A-linjaista hametta päällä. Paitsi että uuu, keksinpäs uuden asun taas!

Shirt - H&M | Clutch - BikBok | Earrings - Handmade, brand unknown

Punavalkoraita tuo kivan raikkauden asuun kuin asuun. Jos vielä mielikuvista puhutaan, niin tästä yhdistelmästä tulee mieleen myös merihenkisyys tai ranskalaisuus.

Toukokuun tyyli

Ruusupuskassa


Tykkään kovasti koristaa kaulani Nooran luomalla linnulla, jos päälläni sattuu olemaan jokin kukkaisa vaate. Se on sitten ihan kuin lintu oleilisi luonnon keskellä, jonne se kuuluukin.

Ps. Edelleen on kova ikävä suoraa tukkaa korkealla ponnarilla. Puhuinkin tästä jo aiemmin. Mutta vielä en luovuta! Kikkurat best.

Pps. Mulla ei ole vieläkään nimeä linnulle. Keksikää linnulle nimi! Tai sit voisin järjestää jonkun kysymyspoksihommelin Instaan.

14. Tohtori, asu nro 1


Tälle päivälle järjestin itselleni omaa aikaa. Edellisenä iltana kehitin taas jostain tyhjästä asukriisin ja sovittelin vaatteita. Keksin tämän kokonaisuuden ja esittelin sitä Keijolle. Keijon kommentti: "Toi näyttää ihan ku joltain Tohtorin asulta." Okay, I'll take that as a yes!


Ja todellakin - jos olisin Tohtori, mun asuni olisi tämä. Varsinkin tolla puhelinkuorella ja kellokaulakorulla.

Oon näköjään käyttänyt tosi paljon tota H&M:n takkia. Se on kyä aika ihana. Nyt kevään jälkeen en ole tuota paljoa käyttänytkään. Minäpä kerron tässä kohtaa salaisuuden: se on ostettu Henkkamaukan YÖPAITAOSASTOLTA. Nyt teidän päissä kuuluu kuinka lasi menee rikki.

14. Tohtori, asu nro 2

Dress - Y.A.S.

Tämä mekko oli aivan hurmaava ja olin varma, ettei kuitenkaan ole mulle sopiva. Halusin silti sovittaa sitä, joka osoittautui virheeksi. Tämä mekko oli aivan ihana päällä ja niin kaunis! Onneksi oli alessa, joten ei pahasti kirpaissut maksaa tästä.

Y.A.S. näkyy olevan aikas ihana brändi. Ostin viime vuoden puolella niin upean samanmerkkisen raitamekon. Siitä en ole saanut asukuvia, vielä. TBA...


Ja koska Tohtorilla on yleensä kaksi asua, niin tämä olkoon se toinen asu. Kengät ja korut pysyvät samoina.

Raitaöverit


Viimeisenä, muttei todellakaan vähäisimpänä: lapsenlikan raitayliannostus. Tänä päivänä (18.5.) aurinko paistoi jo todella kuumasti ja mulla ei ollut ton mekon kanssa enää muuta kuin ohuet sukkikset. Talvella laitoin aina tän alle jotain, koska viskoosi on melko ohutta kangasta.

Tuosta kassista kerron pienen tarinan: se oli alunperin mekko, jonka tilasin ulkomailta, ja se osoittautui totaaliseksi pettymykseksi. Kuosi vastasi odotuksia, mutta kangas ei todellakaan ollut spandexia vaan jotain kahisevaa telttakangasta ja kaiken lisäksi se oli kooltaan aivan liian pieni. Myönnän, että multa pääsi pieni itku, kun tuon paketin avasin ja totuus valkeni.

Keksin kuitenkin kauniille kuosille hyötykäyttöä. Vein mekon ja visioni luotto-ompelijalleni, ja nyt minulla on mitä kaunein kauppa- ja rantakassi!

(Note to self: muutetaan kerrostaloon, jossa on hyvä peili hississä. Siinä ainakin saa takuuvarmat asukuvat, jos ei muuten meinaa onnistua!)


Meinasin laittaa tähän vielä kesäkuun asut, mutta niitä onkin niin monta, että teen erillisen kesäasupostauksen. Tää on jo muutenkin ihan sairaan pitkä.

Tiättekste, kun olis fiilistä kirjoittaa ja periaatteessa on inspiraatiota, mutta sulla on vaan aivot ja sanavarasto ihan tiltissä etkä saa kirjoitettua sellaista tekstiä, jollaista haluaisit? Mulla on just nyt sellainen olo. Tuntuu, että ei suju ja olisin kesken kaiken halunnut vaihtaa tekstin tyyliä joko hauskemmaksi tai esteettisemmäksi ja kieltä englanniksi jajajaja öäöäöäööö. Aivosuloni tekvät kuloemaa.

En jaksa enää lähteä tekemään tätä alusta. Tämä olkoon nyt tämmönen kilometripostaus ja saatte luvan kans tykätä tästä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti