maanantai 16. syyskuuta 2019

#11. Count your blessings.


Kesä on jo jäänyt kauas taakse, mutta sepä ei estä minua jakamasta teidän kanssa kuvia kotiemme pikku kukkasista.

Yleensä näissä mun Count Your Blessings -postauksissa olen kirjoittanut yhdestä siunauksesta kerrallaan, mutta nyt haluan listata niitä viisi.


1. Ootteko tekin sellasia, että kun syksy saapuu sateisine päivineen ja pimeine iltoineen, niin kaipaatte jälleen vähän erilaista musiikkia kuunneltavaksenne? Esimerkiksi mä en kuunnellut koko kesänä juuri ollenkaan Seinabo Seytä, mutta nyt kun euforisoin viime vuoden suosikkilistaa ja Breathe alkoi soida, se iski suoraan sieluun. Ai että. Tätä tunnetta en olekaan kokenut pitkään aikaan. Kohta lähtee I'm A Dream alusta asti soimaan.

Olen niin kiitollinen musiikista.


2. Parasta elämässä on huomata, kun löydät ihmisiä, jotka vaan niinku YMMÄRTÄÄ sua tai jopa on kuin sinä. Ne ovat erittäin harvassa tämmösen intuitiivisen ja iltavirkun introvertin kohdalla. Nyt tää kuulostaa siltä kuin olisin joku uniikki lumihiutale, koska en ole. Ainakaan en yritä tarkoituksella enkä edes oikeastaan haluaisi olla sellainen. Sen takia mulle on oikeesti niin tärkeää, että tulen ymmärretyksi. Haluaisin olla vain oma itseni ja toivon, että sille annettaisiin tilaa.

Olen kiitollinen elämäni ihmisistä.

(Tähän väliin suosittelen teille eksyksissä olleille ja itsensä löytäneille (tai itseään etsiville) Seinabo Seyn biisiä Truth. Se se vasta osuikin suoraan sialuun. Ai että.)


3. KIRPPIKSET. Olen aina tykännyt kirppistellä, mutta se on vähän jäänyt viime vuosina. Täällä minun asuinkunnallani on vain pari kirppistä, joissa olen vasta äskettäin alkanut käydä. Tampereella käydessäni mulla on yleensä niin paljon muuta tekemistä, etten ehdi paneutumaan mihinkään muuhun. Nyt viime aikoina, jos mulla on ollut luppoaikaa tai olen äidin kanssa, olen käväissyt kirppiksillä. Rakkaus kirppistelyyn syttyi uudelleen UPEE Second Handin ansiosta, ja sieltä sainkin sen alekupongin Tarina-kirppikselle, jossa lopulta päädyinkin myymään kaksi viikkoa. Seuraavaksi menemme myymään äiteen kanssa jollekin toiselle kirppikselle.

Olen kiitollinen teille, jotka ette heitä hyvää tavaraa roskiin vaan kierrätätte ja annatte oman roskanne toiselle aarteeksi.


4. Tanssi. Se, että sää pystyt luomaan taidetta sun keholla, on jotain niin upeeta. Nyt on ollut vähän takkuava alku mulla tänä syyskautena, mutta aina kun vain saan raahattua itseni tanssimaan ja hikoilemaan, olen joka kerta niin onnellinen ja kiitollinen itselleni, että sain kerättyä tarpeeksi voimaa lähteä. Varsinkin kun ihanin serkkuni vetää reeniä omalla valoisalla, energisellä ja inspiroivalla persoonallaan!

Olen kiitollinen käsistäni, jotka kerta kerralta luovat terävämpää ja tarkempaa liikettä, jaloistani, jotka pysyvät Didin luomissa askelissa mukana, sekä kehostani, joka kehittyy aina vain paremmaksi.


5. Nämä kukat. Pionit, unikot ja syreenit. Joka kesä ne tuovat aina yhtä paljon iloa ilmestyessään tutuille paikoilleen.

Olen kiitollinen luonnosta ja sen kauneudesta.

-----

Tätä kirjoittaessa soi:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti