perjantai 22. kesäkuuta 2012

But hey, how are things on your side?

Suuren suuret pahoittelut, kun en ole päivittänyt blogiani vuoskymmeniin. Olin ennen kesälomaa (ja ennen tätä mun yhä päällä olevaa sairautta) ihan satavarma, että kirjottaisin jokaikinen päivä. Pieleen meni. Heinäkuussa kirjottelen luultavasti hieman useammin, ellei mitään maata mullistavaa tapahdu ja jos inspistä on riittämiin. Pahoittelen nyt valmiiksi, jos mun tekstini on hieman kökköä, haluan silti yrittää kirjoittaa edes jotakin.

Mulla on nykyään myös sellanen tapa, että en kirjoittele, jos mulla ei ole minkäänlaisia kuvia havainnollistamassa viime päivien tapahtumia. En tiedä, mistä moinen pakkomielle, varmaan lähtöisin blogeista, joita seuraan. Harva kirjoittaa tekstejä ilman kuvia, joten pakko mullakin on olla edes muutama kuva.

Asiasta kukkaruukkuun, "pieni" retrospekti tähän väliin siinä järjestyksessä miten asiat muistan:

Ihana rakas Ame meni kihloihin poikaystävänsä kanssa. ♥ Ja vielä niinkin romanttisessa paikassa kuin Pariisissa! Ame, he truly is a keeper.

© Ame.

Voi kuulkaa kaikki MJ-fanit, näin ihana kauppa löytyy Pariisista! Siellä kuulemma soi pelkästään MJ:n biisejä ja telkkarissa pyörii sen musavideot... Suomi on kyllä hyvin tylsä maa, ei voi muuta sanoo.



Viime viikonloppuna käytiin perheen kanssa viettämässä upeat iltapäivät entisessä Pirkkahallissa konvan merkeissä. Tänä viikonloppuna on vuorossa aamupäivät. Ennen vanhaan käytiin kaikkina päivinä ja oltiin koko päivän, mut ei meiän porukat enää jaksa... Ei oo vanhaks tulemista. Ja itelläkin vielä tää sairaus painaa päälle.

Hyvällä kaverillani Winillä oli tuparit viime lauantaina. Porukkaa oli enemmän kuin mitä kämpän neliöt salli ja kämpässä vallitsi subtrooppinen ilmasto, mutta mulla oli tosi hauskaa! Vieraina oli runsaasti tuttuja meiän lukiosta, joten vaivaantuneita hiljaisia hetkiä ei onneksi tullut.

Näin myös pitkästä aikaa Teiteitä ja Helunaa (lempinimiä, elkää ihmetelkö). Meillä oli kunnon läskipäivä: käytiin Keskustorin Mäkkärissä juustoaterioilla (olin käynyt jo aamupäivällä Jäähovin Mäkin drive-inissä äidin kanssa), sen jälkeen poikettiin yhellä mansikanmyyntipisteellä ostaan mansikoita (mun ekat mansikat tänä kesänä!) ja Anttilasta haettiin limsat. Istuttiin jonkun tunnin verran Koskenrannassa ja sieltä käveltiin Keskustorille ostaa jätskitötteröt (olin syönyt kinuskisundaen aiemmalla Mäkkäri-käynnillä). Ei siinä, kivaa oli! ♥



Me kävästiin myös Patosillalla kattomassa rakkauslukkoja. Mua säälittää ne pariskunnat, joiden lukot vietiin tuolta. Mä luulen, etteivät kyseiset pariskunnat varmaankaan lukinneet rakkauden sinettejään tuonne sillalle ihan vain sitä varten, että ne varastettais sieltä ja sulautettais sysirumaan metallimötikkään, joka hetken seisoa nököttää jossain taidehallissa ja sitten se varastoidaan ja unohdetaan pölyttymään.

Onko nyt hyvä mieli ihmiset, onko?



Bongasin myös pari todella söpöä ja kesäistä lukkoa.





Nämä rakkauslukot ovat mun mielestä ideana ehkä hieman kliseinen, mutta samaan hengenvetoon totean, että mä voisin olla just niin korni, että haluaisin viedä tuonne sillalle lukon, kunhan vain bongaan sen ihanan miehen, joka haluaa tehdä samoin. :D

Samana päivänä eli maanantaina äiti ja iskä lähtivät miniristeilylle ja he palasivat tiistaina mukanaan mm. monenmonituista Bacardi Breezeriä, kaksi ISOA Smash-pussia, Tobleroneja, Fazerin suklaalevyjä, Bailey's-puteli ja mitä kaikkee. Mun PITI ottaa kuva tästä herkkujen paljoudesta, mutta unohdin. Ehdin vetää Breezerit EIKUN karkit ja suklaat nassuun jo ennen ku muistin minkään kameran olemassaoloa.


Mitäs muuta. Päivät ovat menneet lepposasti, saikulla kun oon ollut. Tämän viikon tiistaina pääsin vihdoinkin töihin! Saikin jo "lorvailu" riittää. Vuorot ovat olleet hiljaisia. ONNEKSI, koska ens viikolla alkaa alennusmyynnit ja sillon sitä työtä kyllä riittää. Tyyntä myrskyn edellä...



Oli tällä sairastamisella hyvätkin puolensa: sain paitsi lepäillä ja katella hyviä leffoja kotosalla myös käydä äidin kanssa monta monta kertaa syömässä Mäkin pulsuiluruokaa tai jossakin kivassa kahvilassa. Nämä käynnit riippuivat tietysti siitä jaksoinko sairaanhoitaja/lääkärikäynnin jälkeen mennä mihinkään. Vietettiin siis pienoista äiti-tytär-laatuaikaa lähes joka päivä. ♥




Sori kännykkälaatu, again and again. Tässä Linkosuon kahvilan antimia: gluteeniton kinkkujuustosämpylä (muovikääre on vielä päällä) ja gluteeniton omenapiirakka kera pehmiksen ♥


Äiti söi ruissämpylän (en muista mitä tossa oli sisällä) ja suklaa-päärynäkakkua, jossa on päällä tuorejuustoa ja hedelmiä.

Koskarin 3. kerroksen kalliit juhlavaateliikkeet tulivat tutuiksi ja löysinkin eräästä niistä varteenotettavan yo-juhlamekkoehdokkaan! Olen liian ajoissa, tiedän. Sain tuhlattua loput rahani oikein huolellisesti, kun kävimme muutamaan otteeseen Seppälässä.


Kännykkälaatu kukoistaa taas. Tää oli ihan jees, mut ei lähtenyt mukaan. Verkkokaupan mukaan maksais 10,17€ eli puoleen hintaan lähtis.

Olin yhtenä päivänä kerrankin siedettävän näköisenä liikenteessä, niin päätin nappasta kuvat kokeilemistani kuteista.


Tärähti. Tämä turkoosi ihanuus lähti mukaan, koska Last Chance-rekki, ja maksoi vain vähän päälle kympin! Ostin myös seuraavassa kuvassa vasemmalla puolella näkyvän mustan pikkujakun, sekin Last Chance-rekistä.
Tämäkään ihanuus ei lähtenyt mukaan, koska oli muka kallis. Pyh ja pah. Olen tyhmä. :(

Mikähän mua vaivaa? Tuolla on komee kesäpäivä ja mä kaipaan vaan päikkäreille! Oon NIIN poikki tästä kaikesta. Antibioottikuuri, päivittäiset aikaset herätykset hoitajalle ja työ vie mun voimat.  Mun ihanan serkkutytön Manssun pitäis tulla tänään meille kyläilemään ♥ Täytyy sit jaksaa toheltaa sen kanssa!

Tässä parin viikon sisällä olis määrä käydä ainaki Yyterissä perheen voimin ja Hesassa Matias-bron kanssa - arvaatteko jo missä? No ainaki FUNK-freakin-IESTISSA, totta maar! ♥ Matias tosin saa (TOIVOTTAVASTI) ajokorttinsa maanantaina, mut ei se uskalla lähteä ajeleen Helsinkiin heti kylmiltään. Me hypätään mieluummin Onnibussin matkaan!



Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Hyvvee kessee kaikille! ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti