tiistai 6. syyskuuta 2011

Ootsä vapaa ja oma ittes? Jos oot, niin näytä se sitte.

Näin se aina menee.


Aloittaessani tämän blogin pitämisen lupasin itselleni, etten enää laajenna sosiaalisen median käyttöä. Facebook, Blogger, Twitter & Last.fm riittäisivät loistavasti mulle. Mutta ehei suinkaan, menin ja liityin vielä Formspringiin. Mä en edes osittain tiennyt, että mikä ko. sivuston idea oli, mutta ilmeisesti se on melkein kuin Twitter, mutta siellä kysytään kysymyksiä, puolin ja toisin. Eli multa voi kysyä mitä vaan ikinä haluaa ja keksii, tai sitten mä voin kysellä muilta mitä mä haluan.

No okei, mä en roiku Twitterissä enkä Last.fm:ssäkään liian usein, kerran 2-3:ssa viikossa ehkä. Formspringistä saattaa tulla mulle yhtälailla vaan ohimenevä uutuudenviehätystä aiheuttava juttu, kuten noista edellämainituista.

(Klo 14:46) Poikkesin hyvin väsyttävän koulupäivän jälkeen kirjastossa hakeen erään kirjan historian kurssin tutkielmaa varten. Samalla kun haeskelin kirjaston koneelta sitä hyllyä, mistä tämän kirjan pitäisi löytyä, oivalsin, että lainasin aikoinaan juurikin Hervannan kirjastosta Elastisen esikoisalbumin Elaksis Kiven, ja päätin lainata sen taas, ihan ex tempore. 


Elaksis Kivi on mun mielestä yksinkertaisesti loistoalbumi, ja täysin verrattavissa Fintelligenssin diskografiaan. Kuten Renesanssi oli ja on edelleen Genssien paras albumi, suorastaan mestariteos, niin sama juttu on Elaksis Kiven kanssa. Anna Soida on myös ihan hyvä albumi, mm. Nuku Vaan, Mun, Täysii, Ote ja Tunnen Sen Taas ovat hienoja kappaleita, ja samaa voi sanoa Genssien albumeista Tän Tahtiin & Kokemusten Summa. E.L.A. kuuluu enemmän ja vähemmän samaan kastiin kuin Mun Tie Tai Maantie ja Täytyy Tuntuu. Kyseisissä albumeissa on havaittavissa semisti kaupallisuuden ja rahan makua, jos näin voi sanoa. Kaikissa levyissä on toki hyviäkin biisejä, mutta ensimmäiset albumit ovat ajattomia ja toimivat edelleen hamaan tulevaisuuteen asti.




Tässä Elastisen soolourahistorian paras biisi. Sanoitukset ovat Elaksis Kiven parasta antia. Pianonsoitto tekee biisistä hyvin suloisen. Myös otsikko on tästä biisistä napattu, and so true.

Aika kuluu, hiekka tiimalasist valuu,
teetkö sen mitä sult odotetaa vai sen mitä haluut?
Revi kahlees katki ja kuuntele sisintäs,
sä ite kannat omaa soihtuus pisimpään ---

Anna mun mennä, anna jatkaa
En seuraa virtaa, vaan mä oon vapaa mihin vaan

Huhhuh. Mulla on nyt ollu jo jonkin aikaa meneillään ihan mieletön hypetys tiettyjen artistien kohdalla. Adam Tensta (forever and ever babe ♥), Looptroop Rockers, Gracias, Avenged Sevenfold, Timo Pieni Huijaus sekä Huge L nyt ainakin, ja nyt taitaa pitkästä aikaa Elakin olla tän kunnon hypetyksen kohteena. Huoh, I just love hip hop.

Voi apua, mua väsyttää ihan hirmuisen paljon. Tekis mieli vetästä kunnon hardcore-päikkärit tähän väliin, joku 2-3 tuntia... Mun tarvis oikeesti alkaa tehä kaikenmaailman tutkielmia, kirjotelmia ja esseitä hissaa, musiikkia, enkkua ja ruotsia varten. Voin kertoo, että mun pää varmaan räjähtää tuhannen päreiksi tän jakson loppuun mennessä. Tätä stressin, paineen ja väsymyksen määrää... No mut onneks on koulukaverit, jotka on aina vertaistukena. ♥

Tosin onneksi musiikin kurssin kirjotelma ei ole todellakaan vaikea: sen pitäis olla kuvaus jostakin SUOMALAISESTA artistista TAI levyarvostelu. JIPII, tästä tulee niin helppoo! Levyarvostelun tekoa kun oon tavallaan jo harjotellut tässä koko kesän.

I think this was all I have to say for today's blog post. If I forgot something, I'll write 'em on the next one. Please stay tuned for more on My state of mind's all purple.

Kirjoittelun aikana soi:

Gang Starr - Skills

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti